Ellenállhatatlan a Chrome

2011. 08. 22.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A böngészők piacán drámai átrendeződés továbbra sem történt, de a korábban megállapított tendenciák egyértelműek: az IE részesedése világszerte csökken, a Firefox szintén hanyatlani látszik, a Chrome viszont rohamléptekkel erősödik. Magyarországon hasonló a helyzet, de picit mások az erőviszonyok.

A Statcounter globális statisztikái alapján a kisebb népszerűségű böngészők körül nem sok minden változott, a Safari enyhe növekedésével szemben az Opera ugyanilyen enyhén csökkent, lényegében stagnál ezen böngészők felhasználói bázisa.

Elég egyértelmű változások rajzolódnak ki ugyanakkor a top böngészők csatájában. Az Internet Explorer hanyatlását az új verziók sem tudják látványosan lassítani, pláne megállítani. Két év alatt a 60% körüli részesedés 42%-ra csökkent és egyelőre nem látni olyan jeleket, amelyek arra utalnának, hogy összekapja magát a Microsoft terméke.

Mindezzel párhuzamosan a Mozilla tűzrókája sem tudja növelni népszerűségét, sőt. A korábbi hónapok stagnálása online roulette system - szolid növekedése után idén elkezdett apadni a Firefoxot használók száma. A 28% egyelőre elég a képzeletbeli dobogó második helyéhez, de nem tudni, meddig marad ez így.

A harmadik nagy szereplő, a Chrome ugyanis folytatja a korábban megfigyelt látványos erősödést, a hathetente menetrendszerűen frissülő böngésző egyre szélesebb tömegekhez jut el. Jelenleg világviszonylatban 22% körüli a Google böngészőjének részesedése, lassan lőtávolba kerülhet tehát a Firefox is.

Végezetül ejtsünk pár szót a StatCounter hazai adatairól is. A januári helyzetjelentésünkhöz képest az élen nem változott a helyzet, a Firefox továbbra is toronymagasan vezeti a tetszési indexet, bár egy kisebb csökkenés itt is megfigyelhető.

A második harmadik helyen viszont megtörtént a helycsere, amit már az év elején is valószínűsíteni lehetett, a magyar felhasználók körében már elterjedtebb a Chrome, mint a harmadik helyre visszaszoruló IE.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top