Öt tanács a munkaállomás-felügyelethez

2012. 04. 25.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A vállalatoknál használt készülékek és eszközök felügyelete mindig isfontos szerepet kapott, hiszen alapvetően meghatározza minden,számítógépen dolgozó alkalmazott napi szintű munkáját. A Novell öt tanáccsal segít abban, mire kell odafigyelnia munkaállomás-felügyelet alapjait illetően.

A vállalatoknál használt készülékek és eszközök felügyelete mindig is fontos szerepet kapott, hiszen alapvetően meghatározza minden,számítógépen dolgozó alkalmazott napi szintű munkáját. Ráadásul a körültekintően kiválasztott és megfelelően használtmunkaállomás-felügyeleti megoldás jelentős összegek megtakarításáhozjárulhat hozzá a cégen belül, gondoskodik a bizalmas adatokelsődleges védelméről, és az informatikai szakemberek munkáját isleegyszerűsíti. A Novell öt tanáccsal segít abban, mire kell odafigyelnia munkaállomás-felügyelet alapjait illetően.

1. Dolgozzunk ki irányelveket, és tartassuk be azokat!A gépek „egészsége” miatt létfontosságú, hogy a cég szakértői lefektessék a megfelelő, mindenre kiterjedő szabályokat, előírásokat ésirányelveket a munkaállomásokkal kapcsolatban. Ám ezeket nem eléglefektetni, gondoskodni is kell a betartásukról! Érdemes rendszeresidőközönként ellenőrizni a munkaállomásokat, hogy meggyőződjünk amegfelelő kezelésről, illetve a szükséges információk rendelkezésreállásáról!

2. Gondoskodjunk a megfelelő védelemről! A desktopok védelmét nem elég egy vírusirtóval megoldani, végig kellgondolni minden aspektust! A gépek védelmi vonalát tovább erősíthetjük agépekre külön telepített tűzfalakkal is, és természetesen a szoftverek naprakészen tartásáról is folyamatosan gondoskodni kell.

3. Egyszerűsítsük a karbantartást! Rengeteg időt elvesz a vállalati informatikai szakemberektől a programok telepítése, amire szükség lehet akár egy új kollégaérkezésekor, egy új megoldás bevezetése során a vállalatnál, vagy a géppark frissítésekor. Hasonlóan sok időt rabolhat el, ha minden egyes munkaállomáson külön-külön kell frissíteni a szoftvereket, pedig az informatikai szakemberek tudására máshol jóval nagyobb szükség lehet. Gondoskodjunk arról, hogy kihasználjuk a rendelkezésünkre állómunkaállomás-felügyeleti megoldás minden előnyét ezen a téren is! Szintén rengeteg időt takarít meg, ha a szakembernek egy-egy problémaesetén nem kell személyesen elzarándokolnia a felhasználó meghibásodott gépéhez, hanem a saját irodájában, a saját számítógépéről tud gondoskodni a probléma megoldásáról a távoli elérés révén.

4. Takarítsunk meg pénzt a szoftverek nyilvántartásával! Kaotikus helyzetet tud előidézni, ha egy vállalatnál nem figyelnek oda a szoftverlicencek nyilvántartására. Előfordulhat, hogy több felhasználógépén megtalálhatóak olyan szoftverek, amelyekre nincs szükség a munkához az adott osztályon. Ha egy cég elveszíti a kontrollt a telepítések felett, nem engedélyezett programok is megjelenhetnek agépeken. Esetleg azzal szembesülhet a vállalat egy ellenőrzés során,hogy egy szoftverből több példányt használnak, mint amennyit a licencszerződés szerint megvásároltak. Az egész káoszt megszüntetheti egy szoftverleltárt is magában foglaló informatikai vagyongazdálkodási megoldás, amely mind az esetleges bírságoktól, mind a fölöslegesen megvásárolt szoftverlicencektől megóvja a céget.

5. Osztályozzuk a felhasználókat! Ha különböző csoportokba soroljuk be a felhasználókat az egyes osztályokon, azzal biztosíthatjuk,hogy az illetékes osztályok csak azokhoz a szoftverekhez és funkciókhoz férnek hozzá, amelyekre valóban szükségük van a munkájukhoz. Még könnyebb lehet ez a folyamat, ha a munkaállomás-felügyeleti megoldás integrálódik a vállalati címtárral. Ez a Novell ZENworks megoldásának egyedülálló jellemzője, amely lehetővé teszi, hogy a rendszergazdák a címtárban tárolt személyazonosságokhoz rendeljenek hozzá irányelveket, így egy pontból szabályozhatják a hozzáféréseket az alkalmazásokhoz.

Sok vállalatnál csak az alapvető funkciókat veszik igénybe a munkaállomás-felügyeleti megoldáson belül, idő vagy energiahiányában nem néznek utána a rendelkezésre álló lehetőségeknek. A fenti példák is azt mutatják azonban, hogy jelentős mennyiségű időt és pénzt takarítanak meg azok, akik minden funkciót kihasználnak, ezért érdemes körbejárni a témát a vállalaton belül.

 



Szerző

tech.hu



Scroll to Top