Kiverte a biztosítékot a Kindle-csaj

2010. 09. 17.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Pár napja jelent meg az Amazon új e-olvasójának, a Kindle-nek a reklámja, amiben az iPad rovására szórakoznak. Az Apple fanboyoknak és fangirl-öknek se kellett több, nekiálltak irdatlanul kiosztani az Amazont, a Kindle-t, a reklámban szereplő csajt, meg mindenkinek a nőági felmenőjét.

Maga a reklám arról szól, hogy egy pasi egy medence mellett próbálna olvasni egy tableten (ami tök úgy néz ki, mint az iPad), de nem látja rendesen a kijelzőt az erős napfény miatt. Odafordult a mellette könnyedén olvasgató csajhoz, és megkérdi, ő mégis hogyan tud olvasni ebben a napsütésben. Mire a csaj csábító mosollyal közli, hogy ez egy Kindle. Majd bizalmaskodva közelebb hajol, és hozzáteszi, hogy 139 dollárt fizetett érte, és a napszemüvege többe került.

##220765##

Az Amazonék olyan szempontból tényleg jól fogták meg a dolgot, hogy az egyetlen előnyét emelték ki az e-readernek az iPaddel szemben. De hát lássuk be, az iPaddel rengeteg olyan dolgot lehet kezdeni, amit egy e-olvasóval nem: a netezéstől kezdve a játékokon át a zenehallhatásig meg sem áll a sor. Rengetegen kiakadtak, összesen már majdnem 2500 kommentet fűztek a YouTube-ra feltöltött videóhoz (amit egyébként pár nap alatt majdnem másfélmillióan láttak). A kommentek nagy része pedig nem túl hízelgő a reklámra és a reklámozott termékre nézve. Kiakadtak azon, hogy az iPad többi tulajdonságát semmibe veszi a torzító reklám, de azon is többen fanyalognak, hogy valaki 139 dollárnál, azaz 30 ezer forintnál többet költ napszemüvegre. (Ezen én is felvontam a szemöldökömet, amikor láttam a reklámot, de elsőre azt gondoltam, az amcsi átlagkeresethez viszonyítva ez nem akkora para. Nos, a kommentelőknek mégis csípi a szemét, és végülis ha ott is 10 százalék körül van a munkanélküliség, akkor tulajdonképpen érthető is.)

Nekiálltak a csajt is kiosztani, itt viszont már nem értettem egyet a kommentelőkkel. Ő csak egy színésznő, aki szerepelt egy reklámban. A karaktere gáz, de ehhez neki tulajdonképpen semmi köze, a munkáját végezte. Valószínűleg be sem gondolt, hogy ilyen visszhangot fog kapni.Kíváncsi vagyok mi lesz ennek a vége, reagál-e valamit az Amazon. Egyelőre annyi hasznuk van a dologból, hogy rengetegen foglalkoznak a dologgal. "A rossz reklám is reklám..."



Szerző

tech.hu



Scroll to Top