Legalábbis szerinte. Hosszan ecsetelte, hogy egyrészt ők is csak emberek (mondjuk eddig erre nem is gondoltunk), másrészt pedig nincs tökéletes telefon a világon. Hoppácska! Álljunk meg itt egy hangyabögyörőnyi részpillanatra. Most, ebben a pillanatban fellibbenek az Apple hivatalos iPhone oldalára és szemezgetek a szalagcímekből: This changes everything. Again. Phone calls like you’ve never seen before. Multitasking. Done the right way.
Ezeket a sorokat nincs értelme lefordítani, de semmiképpen nem az az üzenetük, hogy az iPhone 4 nem tökéletes, sőt, éppen hogy azt üzenik, hogy eddig nem is tudtuk mi fán terem egy okostelefon. És akkor jön a blama és nem nagyon lehet vele telefonálni.
Hja! „Senki sem tökéletes!” „Tartsd máshogy és nem lesz baj.” „Semmi gond a vétellel, csak a kijelző rakoncátlankodik.” „Nyugi, ez csak egy telefon.” Ezek a mondatok mind az Apple-től, sokuk pedig magától Steve Jobst-tól származnak. Nem az a baj, ha valami nem sikerül (mondjuk egy negyedik generációs termékbe belebukni azért művészet lenne), hanem ha arroganciával és pofátlansággal palástolják a hibákat.
Igen. Volt már a tech világban nem egy termékvisszahívás, sőt akár még mobilos vételi para, de azok a cégek valahogy szemlesütve a túlélésre utaztak, nem pedig arra, hogy elképesztő marketing bullshit-el tömjék a nem annyira hülye kocká társadalmat.
A sajtótájékoztató is arról szólt nagyrészt, hogy a Samsung-nak a HTC-nek és a Blackberry-nek is voltak ugyanilyen gondjai, meg hogy csak az eladott telefonok 0.55%-át viszik csak vissza a 3 millióból és, hogy van megoldás: mindenki kap egy ingyen műanyag tokot, ami megakadályozza, hogy „rövidre zárd” a Wi-Fi és a GSM antennát.
Vagyis nincs baj, de azért az iPhone 4-el nem mindig lehet telefonálni, csak ha gumival földeled. Vagy 30 napon belül vidd vissza a telefont és visszaadják a pénzed. A legnagyobb baj, hogy ettől még venni fogják, mint a cukrot, pedig akkor érdemelné ezt meg a telefon, ha minimum úgy működne, ahogy a szalagcímek leírják. Reméljük Pistibá tanult az esetből és kicsit visszavesz a nagyotmondásból és a tényekre és a tudásra is fókuszálnak majd a dizájn mellett.