Elektronikai eszközöket és okostelefont rendelünk szívesen online


A magyar internetezők vásárlási szokásait mérte fel az Extreme Digital.

• Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online

• Háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben

• A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória az online vásárlók saját bevallása szerint

• A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen

Miért részesítik előnyben az internetes rendelést a hagyományos üzletekkel szemben a vásárlók? A legtöbben (75,3%) azért, mert egy internetes áruházban sokkal könnyebb böngészni a termékek között. Ráadásul azzal, hogy nem kell személyesen felkeresni egy boltot, sok időt lehet megtakarítani – véli a válaszadók 68,6%-a. Egyebek mellett ez is kiderül az Extreme Digital 4388 fő bevonásával készült, nem reprezentatív online kutatásából.

Új okosmobilra vágynak a férfiak és a nők is

Míg a női internetes vásárlók többsége (61,6%) könyvet, a férfiaké inkább kisebb háztartási elektronikai eszközöket (55,5%) rendel az interneten keresztül saját bevallása szerint. A hölgyek ugyancsak gyakran vásárolnak elektronikai eszközöket (55,6%), okostelefonokat (34,5%) és gyerekjátékokat (32,7%) vásárolnak, míg a férfi felhasználóknál az okostelefonok (48%), könyvek (38,6%) és számítógépek (31,1%) a legnépszerűbbek.

Ha mindkét nem vásárlásait együttesen nézzük, a top 3 rendelt termékkategória azonos: a háztartási kisgépek és elektronikai eszközök (55,5%) mellett a könyvek (44,9%) és az okostelefonok (44,3%) állnak a dobogó tetején. Kiemelten népszerűek az internetes vásárlók körében a számítógépek (26%), a tévék és monitorok (25,8%), táblagépek (25,2%), gyerekjátékok (24,1%), valamint a fényképezőgépek és fotós felszerelések (23,8%).

Van, amit még félünk az internetről rendelni

A kutatás eredményei arra is rámutatnak, hogy vannak olyan terméktípusok, amelyeket sokan nem szívesen vásárolnak „látatlanban”, vagyis internetes áruházból. Míg a férfivásárlók többsége klímaberendezést (28,4%), a nők jelentős része (37,2%) mosógépet, hűtőgépet vagy egyéb nagy háztartási gépet nem venne online áruházban. Ez utóbbi termékeket a férfiak jelentős része (27,6%) sem szívesen rendelné internetről, míg a nők közül elég sokan (26,9%) tévé vagy monitor online beszerzésétől is idegenkednek. Mindez azért meglepő, mert az Extreme Digital saját eladási statisztikái kifejezetten azt mutatják, hogy az ingyenes kiszállítás lehetőségének köszönhetően a mosógépek értékesítése jelentősen növekedett.

A férfivásárlók 17,2%-a sportszer, a nők 25,2%-a légkondicionáló megvásárlásánál preferálja a hagyományos üzleteket. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy a legtöbb ügyfél (72,5%) azért dönt a bolti vásárlás mellett, mert élőben is megnézheti, megtapogathatja a termékeket, illetve segítséget kérhetnek az eladóktól a választásban (34,1%)

A fővárosiak az üzletbe mennek, a vidéken élőknél pedig mindig van otthon valaki

Az Extreme Digital online kutatásának eredményeiből az is kiderül, hogy jelentős különbség mutatkozik az internetes rendelések átvételi módjaiban a budapesti és a vidéki felhasználók esetében. Míg a fővárosi vásárlók legnagyobb hányada (39,2%) az üzletben szokta átvenni rendelését, addig a vidéken élőknek csak 11,2%-a él ezzel a lehetőséggel. Közülük a legtöbben (31,4%) viszont úgy nyilatkoztak, hogy mindig van otthon valaki, aki átveszi a csomagot.

A viszonylag újnak számító Webox/Foxpost csomagátvevő automaták is sokkal népszerűbbek a vidéken élők (17,5%), mint a budapestiek (9,8%) körében. Munkahelyére viszont sokkal több budapesti (22%) internetező rendel csomagot, mint az ország más részén élők (16,1%).

Az interneten mindenki akkor vásárol, amikor csak akar

Saját bevallásuk szerint az internetes vásárlók döntő többségének (93,1%) nincs preferált napja vagy napszaka az online vásárlásra, akkor adják fel rendeléseiket, amikor épp felmerül az igény valamilyen termékre. A kérdőívre érkezett válaszok alapján a hét napjai közül azért csekély mértékben kiemelkedik a szombat (1,9%), a vasárnap (1,5%) és a péntek (1,3%). A többségnek (54,3%) a napszakot illetően sincs preferenciája, de elég sokan leginkább este (17,8%) vagy késő délután (9,7%) szokták feladni megrendeléseiket.

Bár a legtöbben (55%) számítógépen szereti intézni az internetes rendeléseiket, már nagyon sokan (34,2%) rendelnek okostelefonról vagy táblagépről is. A mobil eszközök használatának elterjedtsége a férfi (35,5%) és a női (30,6%) felhasználók körében alig eltérő.

Így legyen titkos kapcsolatod!
Persze, nem a párkapcsolatra gondoltunk, hanem a biztonságos és privát internetezésre. Manapság már egyáltalán nem nehéz megfigyelni valakinek az adatforgalmát, főleg akkor, ha egy wifi...

További szponzorált cikkek >>

VPN szolgáltatásért klikk ide >>

Küldj cikket emailben >>

100 telihold fényű, hatalmas tűzgolyó tűnt fel pár másodpercre az Északi-sark fölött
Hatalmas tűzgolyó világította meg néhány másodpercre az Északi-sark égboltját, a tudósok szerint a 100 telihold fényű hullócsillag valahol az orosz-finn-norvég hármas határ...
4700 forint helyett most rövid ideig ingyen töltheti le a brutális, legendás játékot
A keményebb rock zene java bukkan elő Brütal Legend című számítógépes játékban, melynek telepítőjét szerda estig ingyen lehet letölteni. Nem csak metált bíróknak ajánlott, de...
24 000 önvezető Volvót vesz az Uber
Együtt fejlesztették a techológiát, a Google szerint tőlük lopták.
6 új telefonnal készül az Alcatel
A TCL által gyártott megoldásokról szivárgott ki néhány kép.
Gyanús mozgás a Facebookon: Mága Zoltán hirtelen felszedett 560 000 (kamu)lájkot
Megtörtént amire kevesen számítottak: Kasza Tibi visszacsúszott a Facebook rajongói toplistán, helyét Mága Zoltán vette át. A hegedűművész óriási, naponta tízezres...

További tech hírek >>