Magyarország új kulturális fővárosa: az otthonod


A Samsung nyilvánosságra hozta a Techonomic Index 2015 kutatásának legfrissebb eredményeit, amelyek bemutatják, miként viszonyulnak a magyarok a modern technológiához.

Online gyarapítjuk a tudásunkat

A kutatásból kiderült: az online tartalomért fizetők közül minden második háztartás rendszeresen költ edukációs tartalmakra, ami 10 százalékpontos növekedés a tavalyi 41 százalékhoz képest. A megkérdezettek egyharmada pedig legalább hetente egyszer tölt le tanulással kapcsolatos tartalmat, szemben a 2014-es 20%-al.

A technológia a tudás gyarapításának egyik legfőbb eszközévé vált a magyarok körében. A fizetős online tartalmat használó háztartások átlagosan 3294 forintot költenek havonta edukációs – a „csináld magad” videóktól az online egyetemi kurzusokig terjedő – tartalomra; többet, mint e-könyvekre, digitális magazinokra (2504 Ft), filmek letöltésére (2744 Ft) vagy zenék letöltésére (2534 Ft). Ezt a tendenciát erősíti, hogy a felnőtt magyar tanulók 22 százaléka tölt legalább egy órát a neten tanulással egy átlagos napon.

Miközben az online tanulás népszerűsége nő, az online és mobil játékok iránti szenvedély továbbra is erős, bár némileg ellentmondásosak a számok: kevesebbet játszunk, de többet költünk játékokra. A magyarok átlagosan 48 percet töltenek egy nap mobilos játékkal, ami 2 perccel kevesebb, mint 2014-ben. Ugyanakkor 2015-ben jelentősen megnőtt a mobiltelefonos és táblagépes játékokra költött egy főre eső összeg: míg idén átlagosan 3817 forintért vásároltunk online játékot, addig tavaly még csak 3437 Ft-ot tett ki ez az összeg.

A streaming az új divat

Látványos növekedés jellemezte az elmúlt 12 hónapban a 4G mobiltechnológia, valamint az internethez kapcsolódó eszközök, mint például az okostévék (Smart TV) és táblagépek piacát. Minden negyedik magyar naponta, 57 százalék pedig legalább hetente egyszer streamel tévéműsorokat, filmeket, egyéb videótatalmakat. Az e-könyvek és digitális magazinok továbbra is népszerűek, minden harmadik magyar olvas ilyet legalább hetente egyszer.

Tévé- és PC-függő nemzet a magyar

A Samsung kutatása szerint 28 perccel nőtt a tévézéssel töltött idő naponta 2014-hez képest, így a magyarok közel három órát (2 óra 50 percet) ülnek tévé előtt egy átlagos napon; ennél többet csak a számítógépünk, laptopunk előtt töltünk: valamivel többet, mint három óra. A válaszadók 48 százaléka rendszeresen tölt le az internetről TV-műsorokat (ez a szám tavaly még csak 40 százalék volt). Továbbá hétből egy válaszadó napi rendszerességgel használja laptopját, mobiltelefonját vagy táblagépét valamilyen TV-műsor nézésére. Úgy tűnik tehát, hogy hiába az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése, a televízió megingathatatlanul a magyarok egyik kedvence. A kutatásból kiderült, hogy az új otthoni idill: tévénézés közben Facebook-ozik, és netezik a család.

Főzőcske, de okosan

A kutatás részletesen kitért a háztartási eszközök használatára is. Kiderült például, hogy 15 százalékponttal gyarapodott azok száma, akik legalább hetente egyszer használtak valamilyen konyhai gépet; ugyanez a növekedés az elektronikus háztartási takarítóeszközök esetében 21 százalékpont. Egy átlagos magyar háztartás jellemzően 1 óra 14 percet használ konyhai berendezést, ami 15 perccel több, mint tavaly.

Érezteti hatását a főzőműsorok terjedése, a sztárséfek népszerűsége, a gasztrobloggerek sikere: a sütés-főzés „demokratizálódik”. A magyarok étvágya is megnőtt az otthoni sütés-főzés iránt: egyre többen tanulnak a sztároktól, próbálnak ki új recepteket, kísérleteznek új hozzávalókkal. Tavalyhoz képest a leglátványosabb növekedés (20 százalékpont) a konyhai berendezések használatában mutatható ki: a magyarok 86 százaléka naponta süt-főz valamilyen elektronikus eszköz segítségével. A válaszadók 42 százaléka használ napi gyakorisággal valamilyen takarító eszközt. Ez az arány duplája a tavalyinak. Ezzel párhuzamosan a konyhai és takarítóeszközök iránt is harmadával megnőtt a vásárlói igény.

Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető a kutatást összefoglalva elmondta: „Az otthonunk a mi személyes univerzumunk. A digitális média exponenciális növekedése, a minőségi tartalmak sokasága és természetesen az ezekhez szükséges technikai eszközök elterjedése sosem látott, új lehetőségeket teremtenek. Újradefiniálódik az otthon fogalma: az a hely, ahonnan megismerjük a világot, megszerezzük a tudást, gazdagítjuk élményeinket, életünket. Az otthonunk készen áll a következő nagy technológiai ugrásra, amit az Internet of Things hoz el.”

Így legyen titkos kapcsolatod!
Persze, nem a párkapcsolatra gondoltunk, hanem a biztonságos és privát internetezésre. Manapság már egyáltalán nem nehéz megfigyelni valakinek az adatforgalmát, főleg akkor, ha egy wifi...

További szponzorált cikkek >>

VPN szolgáltatásért klikk ide >>

Küldj cikket emailben >>

Felmásztam egy piramisra, na bumm
A legújabb Assassin's Creed gyönyörű, látványos, és az ókori Egyiptomban játszódik, de sajnos ennél jobbat nem tudunk róla mondani.
Már 100 milliárd dollárja van az Amazon tulajdonosának
Ebből majdnem 200 budapesti vizes világbajnokságot rendezhetne.
Jól vannak a világ első klónkutyájának klónjai
Immár hétévesek, és remek egészségnek örvendenek a világ első klónkutyájának, a néhai Snuppynak életben maradt klónjai – derült ki a Szöuli Nemzeti Egyetem, a Michigani Állami...
Ön vajon dallamsüket? Ez a teszt azonnal megmondja
Dallamsüketség, botfülűség, idegen szóval amúzia. Sokan szenvednek ebben a hallással kapcsolatos eltérésben, és egy teszttel kiderítheti, hogy ön is közéjük tartozik-e.
Feltörték az Uber rendszerét, végre jól fogytak a GPU-k
Közeleg a digitális jólét program, bővült a 4G+, érkezik az Optane SSD kihívója.

További tech hírek >>