Új energiaforrás lehet belőle

Előre leszögezem, hogy nem vagyok egy kémikus alkat és bár az iskolai kémia órákon igen jól teljesítettem, magam is meglepődtem, hogy mit fedeztek fel a washingtoni egyetem tudósai.

A történet egyszerűnek tűnik, de biztosan nem az. Vették ezt a xenon difluorid nevű anyagot – ami egyébként egy maró és kellemetlen szagú fehér por – és egy 2 – 3 hüvelykes tartályban 1 000 000 atmoszféra nyomásnak tették ki, amitől a por egy fémes tömbbé állt össze. Ja, majd’ elfelejtettem, a kis tartálykát gyémánt alátámasztással látták el, hogy jobban ellenálljon a pokoli nyomásnak.

A lényeg a lényeg, a kis metál téglácska a „kínzás” után elektromossággal lett teli, amit veszteség nélkül szépen tárol is. Ha a tudósoknak sikerül kiaknázni ezt a tárolt energiát, valószínűleg felfedeztek egy új, nem nukleáris energiaforrást. Ahhoz viszont, hogy ez a felfedezés kikerüljön a háztartási alkalmazásba is, még rengeteg munka és kísérlet szükséges, ugyanis ahogy a Device is írja, még eléggé az elején tartanak a kutatások.

Csúszik Mark Ruffalo HBO-sorozata
I Know This Much Is True című széria április 27 helyett, csak május 12-én mutatkozik be.
Új sorozat a Netflixen
Megérkezett az Outer Banks című sorozat első előzetese, amely az idei év egyik legnagyobb dobása lehet a streamingszolgáltatótól.
Gyanús mozgolódás a Crysis háza táján. Csak áprilisi tréfa vagy jön a Crysis Remaster?
Noha a Crysis kapcsán jó ideje hallgat már a Crytek, könnyen lehet, hogy hamarosan érkezik valami nagy bejelentés a sorozathoz.
Levegőre teszi a gépet a Xigmatek Perseus
Az új ház egy open air kategóriába érkező, ATX méretű, közepesen izgalmas iparosmunkának tűnik.
Koronavírusos az internet egyik atyja
Vint Cerf a közösségi médiában hozta nyilvánosságra a hírt.