Nagyágyúk álltak a Google TV mellé

2010. 05. 21.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az impozáns lista: Sony, Adobe, Intel, Logitech, Best Buy, Dish. Ebből talán a Dish és a Best Buy nem mond nekünk sokat, de kérdezz csak meg egy amerikait. Na, ő tudni fogja kik ők. "Mr. Jobs! We have a problem!"

Steve Jobs tényleg túl sok óriást rúgott meg a lágyrészeken. A Google I/O konferenciáján sokmindenre fény derült: az új Android oprendszer, a Froyo mellet a Google TV is bemutatkozott, ráadásul hatalmas mogulokkal indul harcba a nagy "alma" ellen.

A Google és partnerei arra, a csak az USÁ-ban 70 milliárd dollár értékű reklámpiacra gyalogol be, amit az egész bolygón lévő összesen 4 milliárd tévé jelent. És teszi ezt a Google gigászi hirdetési platformjával, a Sony megjelenítőivel, az Intel processzoraival a Logitech és a Dish set top box-aival, az Adobe teljes flash támogatásával és a "pöttöm" Best Buy áruházláncolatával (Amerikában).

Ez inváziónak tűnik, nem csatának. A Sony feje csak ennyit mondott a konferencián: "Ha legyőzöd az Apple-t, te vagy a domináns!" Lehet, hogy az Apple minden évben piacra dob egy "Revolutionary product-ot" de ha az oroszlánok bemorculnak, az bizony még az almának is lehet nagyon kellemetlen. Mi az a Google TV? Internetes tartalmak és a normál TV adás egy megjelnítőn, akár mobiltelefonról (Android) vezérelve és abszolút kereshetően, személyre szabottan tálalva.

Ha modnjuk a trendi "póker" szóra keresünk rá (közel)jövőbeli Sony tévénken, akkor az összes elérhető és éppen adásban lévő kártyás műsor mellett a neten fellelhető tartalmakat (ingyenes és fizetős egyaránt) is megkapjuk és rajtunk múlik melyiket nézzük. Mindezt pécé nélkül, akár a tévéből, vagy set top boxból, és mivel ezek az eszközök is Android oprendszert futtatnak, van alkalmazásboltunk (Market), gond és vezeték nélkül kommunikál a telefonunkkal és az asztali pécénkkel, vagy notinkkal, főleg, ha Chrome böngészőt használunk.

Nincs telepítgetés, szinkronizálás, nincs macera, ismerik és szeretik egymást az eszközeink, feltéve ha mindegyik guglikompatibilis és elviselünk cserébe reklámokat. Ez azért hatalmas akasztás annak a cégnek, aki épp mostanában jelentette be az iAds névre hallgató platformját, amivel gyakorlatilag a Google AdWords nyomdokaiba próbál lépni. A Google gyakorlatilag mindent integrál, minden mindennel kommunikál és szinte minden ingyen van (reklámért cserébe). Mindez pedig nyílt alapokon (2011 elején érkezik a platform SDK-ja), ami számtalan cégnek, fejlesztőnek nyújt most még elképzelhetetlen lehetőséget. Kíváncsian várom mit lép erre az Apple, mert hogy lépnie kell az biztos! Csak legyen ideje rá a sok pereskedés közepette.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top