Aranydisznó-díj - A világ legrosszabb díjátadóján jártunk
2012. 11. 30.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A reklámokat mindenki megnézni. Részei mindannyiunk életének, de a kérdés, hogy csak bámulod, vagy nézed is őket. Az Aranydisznó díjátadón jártunk, ahol díjazták a reklámipar moslékját. A rendezvény az alkalomhoz illőre sikerült.
Éves szinten több tízezer reklám jelenik meg a magyar piacon. Marketingesek, kreatív emberek naponta agyalnak a legújabb marketingfogásokon, ami elsülhet jól, vagy éppen rosszul, de pont ez a tényező határozza meg, hogy mennyire hagy bennünk nyomot. Az Aranydisznó-díj a Bistro Reklámügynökség és az Index közös akciója. Lényege, hogy köznapi reklámfogyasztók benevezhették a szerintük legsilányabb Magyarországon megjelent reklámfogásokat, melyeket egy szakmán kívüli tagokból álló zsűri nézett át.
Szavazni az Aranydisznó facebook oldalán lehetett a legborzasztóbb reklámokra, hét kategóriában. (Legrosszabb szöveg, Legrosszabb sztori, Legrosszabb szereplők, Legrosszabb képi világ, Legrosszabb zene, Legrosszabb plakát, A legrosszabb).
A díjátadó 29.-én az Akvárium Klubban volt, szabadtéren. Az eredetileg 20 órára meghirdetett esemény egy könnyed fél órás csúszással kezdődött, majd színre lépett Árpa Attila, aki fél óráig interjúvolt egy, a közönség számára teljesen ismeretlen és érdektelen úriembert. A rendezvény talán megérdemelné az Aranydisznó-díj legborzasztóbb díjátadójának külön díját. Ami fiaskót el lehetett követni, azt elkövették. Talán a többször betorzuló mikrofon volt az egyetlen elfogadható tényező. Nem egy alkalommal fordult elő, hogy az előzőleg percekig felkonferált kategória helyett egy teljesen másik kategória videóit vetítették le. A helyzetet Árpa Attila saját maga megjátszásával próbálta menteni. Sajnos az erőltetett műröhögésen és viccein csak a keményen alkoholos befolyásoltság alatt álló tudtak szórakozni.
A fiaskóktól kicsit sem mentes díjátadón nem képviseltette magát egyetlen ügynökség, vagy vállalat sem, ezért az arany disznókat még aznap este futárral kézbesítették a megadott helyszínekre. A jelölt reklámok szinte egytől egyik olyan alkotások voltak, melyekről szinte minden átlagos magyar reklámfogyasztó hallott.
A díjátadón az év legrosszabb reklámjának díját az Activia - Pocak reklámja kapta. Az estét egy disznósütéssel egybekötött afterpartyval zárták.
Az Aranydisznó-díj a díjátadással nem ért véget. A rendezvény, illetve a kezdeményezés célja, hogy rávilágítson, Magyarországon igen is vannak olyan 25 év alatti, kreatív fiatalok, akik a vállalatokat megszégyenítő módon meg tudnak alkotni egy reklámot, akár harmad annyi pénzből. A szervezők, tehát a rendezvény után várják azon fiatalok jelentkezését, akik éreznek magukban annyit, hogy újra tudnak értelmezni egy reklámot és saját eszközeikkel le tudják azt gyártani.