Felpörög a mobiljáték-piac

2011. 08. 01.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Egy kutatóintézet elemzése szerint öt év múlva a jelenlegi többszörösét, 16 milliárd dollár körüli forgalmat jegyez majd a mobilszegmens a játékiparban. Az egyik legnagyobb játékgyártó vezére szerint jelenleg a leggyorsabban növekvő játékplatform az iPad.

Az ABI Reasearch kutatása (itt érhető el) rámutat, hogy az okostelefonok és tabletek egyre szélesebb körben való elterjedése a játékiparban is komoly változásokat indított el. Egyre több ember vásárol ilyen készülékeket, ráadásul kor és nem alapján is színesedik a paletta.

Az intézet ezek alapján néhány éven belül drasztikus forgalomnövekedésre számít a szektorban. Várakozásaik szerint az idei 5 milliárd dollár körüli forgalom öt év múlva eléri majd 16 milliárdot is. Ez részint közvetlenül a játékok értékesítéséből, részint a kapcsolódó holmik, játékfigurák, poszterek, stb. eladásából jöhet össze - plusz az elérhető felhasználói réteg bővülésével a mobil hirdetési piac is beindul majd.

A játékipar egyik vezető fejlesztő cégének, az Electronic Artsnak a vezetője is igen komoly változásokról beszélt nemrég az Industrygamers.com-nak adott nyilatkozatában. “A leggyorsabban növekvő platform most épp az iPad, ami nem is létezett 18 hónappal ezelőtt...” - mondta John Riccitiello.

Hozzátette azt is, hogy a nagy népszerűségű iOS vagy Android alapú eszközöknél a legtöbbször letöltött fizetős alkalmazások általában játékok. Mindeközben a hagyományosnak tekinthető konzolok jelentősége visszaesőben van: Riccitiello szerint amíg 2000 környékén a konzolok részesedése 80% körül volt, ma már “csak” kb. 40%-ot hasítanak ki a piacból.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top