A Google videója szerint rögtön a Beérkező levelek menüpont alatt ott lesz a kis Buzz ikon, erre rákatintva nézhetjük meg, mit "zümmögtek" a barátaink. Rövid üzeneteket lehet megosztani a Buzz segítségével, eddig a Twitterre hasonlít, de az különbség, hogy képeket, videókat is csatolhatunk hozzá. Más, általunk használt tartalommegosztó oldalakat is hozzá lehet kapcsolni, például a Picasát, Flickr-t, Twittert vagy Google Readert. ##184602##Ahogy nézem, abban is eltér a Twitteről, hogy - az értelmezésem szerint - nem mi iratkozunk fel valakinek a frissítéseire, hanem automatikusan azoknak a buzz-jait mutatja nekünk a rendszer, akivel gyakran levelezünk vagy chatelünk. (Ezzel kapcsolatban nekem kétségeim vannak. Egyszer belekeveredtem egy nagy szülinapi buli-szervező levelezésbe, ahol kábé csak az ünnepeltet ismertem. Ment vagy 10-20 levél a témában, lement a buli, de utána még fél évvel is ott szerepelt a rengeteg vadidegen ember a GMailbe beépített csetprogramomban. Végül kitörölgettem őket én, manuálisan, de örültem volna, ha a Google észreveszi magától, hogy nem beszélek velük egyáltalán...)
A Google egyébként magától is fog nekünk ajánlgatni buzz-okat, amiről azt gondolják, érdekel minket, vagy azért, mert a barátaink is ezzel foglalkoznak, vagy azért, mert mi is hasonló tartalmakat osztunk meg. (Ez aztán megint érdekes lesz... Gondolom, ti is szoktatok azon szórakozni, milyen hirdetéseket dob fel a GMail az egyes levelezések mellett. Például a haverokkal épp most tárgyaljuk ki az egyik nagy tévé-, internet- és telefonszolgáltató új kampányát a levlistán, a levelezésünk mellett pedig betéthirdetés van, és nagyméretű ruhákat is kínálnak nőknek. Az egyetlen, viszonylag odavágó hirdetés reklámkampányok tervezéséről szól.)
Fontos lehet még azt megemlíteni, hogy természetesen mobilon is használható, illetve hogy ki lehet választani, hogy ki láthassa az üzenetünket. Lehet olyat is engedélyezni, hogy bárki láthassa, de azt is be lehet állítani, hogy a csak a szűk baráti körünk olvassa a frissen közzétett pletykánkat. A Buzz-zal a Google a közösségi szolgáltatások felé nyit, arról beszél mindenki, hogy a keresőóriás betámadta a Facebook-ot. Meglátjuk, mi lesz belőle, és hogy tudja-e pótolni a közösségi oldalak minden funkcióját.
Végülis láttunk már olyat, hogy a Google egyik szolgáltatására mindenki hirtelen rácuppant, aztán pár nap után nem tudtunk vele mit kezdeni... Ezzel a Wave-re utalok, amit szintén sokan emlegetnek most a Buzz kapcsán. Egyesek szerint bukás, mások szerint pedig csupán egy kísérlet volt a közösségi törekvések vonalán...Előbb-utóbb a Buzz-ot is meglátjuk...