Japánban ugyanis (hol máshol?) arra lettek figyelmesek az egyetemek és a középoktatási intézmények dolgozói, hogy diákjaik egyre többet hiányoznak az órákról (naná, biztos prücskölős manga filmeket néznek inkább), tanulmányi eredményeik egyre romlanak, aminek szerintük hosszú távon a gazdaság fogja meginni a levét. A probléma megoldására egy igencsak érdekes tervet eszeltek ki a rektor urak és hölgyek, tudniillik robotokat kezdtek beszivárogtatni a tantermekbe, hátha ennek köszönhetően felkeltik a „nebulók” érdeklődését a matek és a fizika iránt.
Arra azonban ne gondoljunk, hogy ezekkel a humanoidokkal próbálják kiváltani a pedagógusokat. A mindössze 126 centi magas és csupán 15 kilós droidok főleg tanársegédi feladatot látnak el. A „suli-botok” működése vezérelhető egy egyszerű notebook, illetve a saját „távirányítója” által is. Felszereltségébe olyan kütyük tartoznak, mint a környezetét figyelő kamerácskák, gyorsulásmérők, giro szenzorok, akadályfigyelők és érzékelők, távolságmérő, piezo elektronikus érzékelők és még sorolhatnám.
Az olyan alapvető képességen kívül, mint például a járás, a képes szóba elegyedni a diákokkal, leadni nekik a tananyagot, megválaszolni a kérdéseiket (!), illetve figyelési feladatokat látnak még el, ami szerintem a dolgozat alatti puskázás ellenőrzését jelentheti. Nem tudom, hogy Ti miként gondolkodtok erről, de én esküszöm, hogy szívesebben jártam volna fizikára, ha egy ilyen kis NIT-ZMP robot lett volna a padtársam.