Még mindig tarolnak a műszaki cikkek

2012. 12. 13.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az Árukereső 1723 vásárló bevonásával közvélemény-kutatásba kezdett. A felmérésből kiderült, hogy a karácsonyi időszakban még mindig népszerűek a műszaki cikkek.   Annak ellenére, hogy szinte mindenhol a gazdasági válság hatásairól és a recesszió okozta rossz hatásokról lehet hallani, úgy tűnik a gyakorlatban más a helyzet. Több felmérés támasztja alá, hogy egy átlagos magyar család 40-50 ezer forintot szán a karácsonyi ajándékozásra. Szinte minden üzlet növekedéssel számol, de kérdés, mire fogunk még költeni? Pár éve kezdődött látszani az a tendencia a piacon, mely szerint a vásárlók egyre tudatosabban kezdtek vásárolni. Így már nem csak egyel több eszközt vásárolnak, hanem a számukra hiánytermékekre fókuszálnak. Az Árukereső felmérésből kiderül, hogy a ruházati cikkek részesedése még mindig nagy a karácsonyi vásárlásnál, de a műszaki cikkek legalább annyira jelen vannak a kosarakban. A Tech.hu felméréseiből kiderül, hogy az idei karácsony slágerei a táblagépek. Kérdésünkre több magyar elektronikai üzletlánc képviselőinek elmondása szerint a vásárlók elsősorban a 15-30 ezre árkategóriából válogatnak. Az Extreme Digitalnál mér hetekkel ezelőtt érzékelhető a karácsonyi szezon. Náluk az olcsó árszegmensben lévő tabletekből nem tudnak annyit rendelni, hogy ne fogynának el, vagy ne kellene várólistákat vezetni.


Szerző

tech.hu



Scroll to Top