Matty Martin, a fiatal tervező úgy tűnik, ezek közé tartozik. A főleg Adobe termékekkel (Indesign, Photoshop, Illustrator) dolgozó designer bevallása szerint azért alkotta meg PUNCH névre keresztelt fényképezőgépét, hogy hidat teremtsen a digitális fényképezés, és a kézzelfogható fotográfia között, melynek fokozatos eltűnése érzékenyen érinti a fiatalembert.
Az elképzelt kapcsolatot nem egyszerű nyomtatóval oldotta meg, ahogy sokan gondolnánk, inkább egy olyan megoldást talált ki, mellyel fizikailag is részesei lehetünk a képalkotásnak, mely magában hordozza egy letűnő világ hiányát. Öej, de szépen írtam!
Az eljárás a következő: témakeresés, a fotó digitális elkészítése, majd realizálása. Ez utóbbi folyamatot úgy kell elképzelni, hogy a fényképezőgép hátába papírt illesztünk, majd rácsapunk a készülékre, mely raszter-nyomdájával egy lyukakkal perforált képet készít nekünk.
Néha az ASCII képek is jobban ütnek, mint az eredetiek, nem igaz? A készülék alkalmas korábban készült képeinket is raszteresíteni, csak át kell másolni őket, és már üthetjük is bele a fotót bármilyen papírba (pénz, névjegykártya, meghívó, rajz), ezt csak a kreativitás dönti el.
A gép valamiféle meta-adatokat is nyomtat a képre, ami jól jöhet digitális képeink beazonosításához, vagy netes kereséshez, de engem ez hidegen hagyott. Erőskezűek vigyázzanak, nehogy péppé verjék a készüléket! Nekem eléggé tetszik, remélem, hamarosan piacra dobják, evvel talán többet „fotóznék”, mint általában.