A Facebook játékkiadó is szeretne lenni

2013. 07. 31.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A Facebook döntött és cselekedett: nem jelent számukra igazi boldogságot az, ha csak játékok platformjaként tartják számon őket, hanem kiadni és reklámozni is szeretné azokat - tudhatjuk meg a geek. com-tól.

Persze nem ingyen és bérmentve csinálnák ezt, hanem mindegyik játéknak, amelybe ily módon befektetnek, a bevételéből részesedni szeretnének. Ezt elősegítendő, egy új próba projectet indítottak útjára néven. Nyitott minden kis és közepes méretű fejlesztőcsapat előtt, és már beállt a sorba a Brainbow, Kiwi, a Space Ape és a Gameloft is.

[caption id="attachment_8428" align="alignnone" width="625"] Facebook - All your base games are belong to us[/caption]

A Facebook ajánlata a fejlesztőknek nem kevesebb, minthogy játékaikkal megcélozza azokat az embereket, akik szeretnének az adott játékkal játszani, és hajlandóak lennének fizetni is - amely a jelenleg 800 milliós mobilos felhasználó / fő arányával elég jó biznisznek hangzik mindkét fél számára. A pontos részleteket még nem tudjuk (lehet, nem is fogjuk), mivel a Facebook még nem tette közzé, hogy mekkora részesedést kér a fejlesztőktől, és az általuk megnevezett "deep collaboration" (mély együttműködés) sem tudhatni, pontosan mit takar - az is lehet, hogy Zuckerbergék szabják majd meg, milyen irányban fejlesszék a játékot, vagy pedig Facebook reklámok integrálására kérik majd őket a támogatásért fejében.

A felhasználói bázis száma alapján - bármik is legyenek a pontos részletek - a Mobile Games Publishing érdekes és népszerű kezdeményezésnek ígérkezik. Az indie game fejlesztőknek nagyon jó esély lehet a kiugrásra, bár az első sikertörténetekre (vagy kudarcokra) még pár hónapot biztosan várni kell.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top