A Facebook megállíthatatlan
2015. 04. 23.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A világ első számú közösségi hálózatát felépítő birodalom szép lassan ott tart, hogy kétszeresére növelte követőinek létszámát, névadó oldalán kívül is konstans ütemben gyűjtötte a közönségét. Folyamatosan arra bátorítja felhasználóit, hogy osszák meg fotóikat Instagramon, tartsák a kapcsolatot ismerőseikkel a Messenger appon keresztül és SMS helyett használják a WhatsAppot.
Ezeknek a kampányoknak végül meg is lett az eredménye, hiszen márciusban arról számoltak be, hogy az Instagramnak 300 millió, a WhatsAppnak pedig 800 milliós felhasználói tábora van. Ezek együttesen már megközelítik azt az 1.44 milliárdos embertömeget, akik előző hónap végéig beléptek a Facebookra, beleértve a Messenger 600 millió júzerét.
A Facebook korábban ígéretet tett arra, hogy javítani fogja mobilos verzióját, hogy más alkalmazásokkal sokkal gördülékenyebb legyen az integrációja.
Ezen törekvések ellenére, most Mark Zuckerberg szeretne még inkább a mobil eszközökre koncentrálni. Nem csupán új módokat kínál a fejlesztőknek videók és fotók megosztására a Messenger appon keresztül, hanem az Instagramos reklámozási lehetőségeken is javított, és létrehozta a ‘Creative Shop’ névre keresztelt szakértői csapatot, akik azon dolgoznak, hogy a cégek minél hatékonyabban célozhassák fénykép és videó posztjaikat.
A WhatsAppot és az Instagramot nem tervezik beolvasztani a nagy közösségi oldalba, mivel azok más és más célt szolgálnak, míg az előbbi az SMS-ezést váltja ki, a Messengert legtöbben csak a Facebook ismerőseik elérésére használják.
Egy amerikai elemző, Ken Odeluga azt nyilatkozta a CNET-nek, hogy annak ellenére, hogy a vállalat vezetői még nem mondták ki, szeretnék szolgáltatásaikkal első helyen a mobilosokat célozni, így a számítógépeseket a háttérbe szorítva.
Emellett a világelső szociális háló egyre több adatot szolgáltat a hirdetőknek, ezzel segít nekik megérteni a felhasználók véleményét és tesztelni, hogy mennyire eredményesek az egyes reklámkampányaik. A számok azt bizonyítják, hogy ezt értékelik és használják is sokan, hiszen idén a hirdetések 73%-a mobilos, a tavalyi 59%-hoz képest.
A Facebook egyik szóvivője azt is elárulta egy sajtótájékoztatón, hogy a cégek próbálnak igazodni a júzerek felhasználási szokásaihoz (az aktív felhasználók 85%-a minden nap belép mobil eszközről is), ezért ők is igyekeznek az ügy támogatásában. A bevételei 2015 első negyedévében 41%-kal voltak magasabbak az egy évvel ezelőttihez képest és bár a vállalat profitja 20%-kal visszaesett, a költségek növekedéséről előre tájékoztatták a befektetőket. Saját bevallásuk szerint részvényeik értéke 42 centtel növekedett az elemzők által jósolt 40 centhez képest.
A Facebook már évekkel ezelőtt az internet óriásává nőtte ki magát, de a tényekből nagyon úgy látszik, hogy még rengeteget tudnak és fognak is fejlődni.