A Kindle lenyomta Harry Pottert

2010. 12. 28.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A Kindle eladási mutatókat ábrázoló grafikonjai sok szigorú öltönyös fószer arcára csaltak elégedett mosolyt az év végi prezentációkon. Az Amazon harmadik generációs elektronikus könyvolvasója ugyanis a webáruház kínálatát tekintve népszerűbb volt idén, mint szintén durván körülrajongott Harry Potter és a Halál ereklyéi.

Tegnap bejelentették, hogy az új Kindle minden idők legkeresettebb terméke lett az Amazon.com történetében. Az elődjénél 21 százalékkal kisebb és 15 százalékkal könnyebb hármas verzióval szemben magasak voltak az elvárások, de a készülék helytállt és úgy fest, szépen túl is teljesítette a tervet. Az Amazonnál egyelőre csak magát a siker tényét lobogtatják, de egyes sajtóértesülések már konkrét számokat is emlegetnek.

A Bloomberg belsős informátorokra hivatkozva azt írja, idén 8 milliót sikerült eladni az e-olvasóból. Ami igen tekintélyes szám, az előzetes becsléseket mintegy 60 %-kal múlja felül. Más szakértők 4-5 millió körüli számokat emlegetnek, az Amazon pedig egyelőre hallgat ezügyben. Annyit elárultak, hogy a webshopjukban november 29. kiugróan jó eredményeket hozott, aznap minden termékkategóriát együtt nézve 13,7 millió rendelést regisztráltak. Ez laza 158 vásárlást jelent másodpercenként, erre valóban büszke lehet a cég.

Abban az elemzők és az Amazon is egyetértenek, hogy a siker kulcsa az alacsony ár. A 3G-s verzió 189 dollárt kóstál, a 9,7-es kijelzővel hódító Kindle DX 379 dollárért szerezhető be, a “sima” wi-fis modell pedig már 139 dollárért beújítható, azaz lényegesen olcsóbb, mint például a rivális iPad. Az Amazon közleménye szerint amúgy sok olyan felhasználó is megveszi a Kindle 3-at, akinek már egyébként van valamilyen tabletje: míg azon játszanak, neteznek, az olvasásra inkább az Amazon kütyüjét használják.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top