Kína internetes nagyhatalom. Már csak a létszám miatt is ugye. Amúgy mellesleg elég dinamikusan fejlődik, hiszen 2006-ban „mindössze” 137 millióan neteztek, mára majdnem megháromszorozódott ez a szám így jelenleg (2009-es adatok alapján) 384 millió internetező él Kínában, ami közel 80 millióval több, mint ahányan az USÁ-ban élnek összesen!
És ez a szám (mármint az internetezőké) bizony nőni fog, hiszen Kína lakossága jelenleg 1,3 milliárd, ezért pár éven belül a fent felsorolt szájtok lehetnek a világ leglátogatottabb oldalai, úgy hogy a világnak ezen a részén igen kevesen hallottunk róluk.
Ami nekünk az eBay, az nekik a Taobao, ha videózgatni támad kedvük, akkor ők a YouTube helyett a Youku-t nézik és ha közösségi életet szeretnének élni, akkor bizony hanyagolják a Facebook-ot, vagy a myVIP-et és a QQ.com-ontöltik el virtuális közösségi életük jó részét.
Épp most zajlik a nagy kivonulósdi a Google részéről, mivel Kínában cenzúrázzák a Google találatokat, csak az a baj, hogy ott a Gugli messze a második (36%-os részesedéssel), hiszen a kínaiak bizony a Baidu-n (60%-os részesedés) és nem a Google-n keresnek, így az ottaniak (kis túlzással) gyakorlatilag észre sem veszik, ha nem jön majd be a kínai Gugli, bár most épp úgy néz ki, hogy a keresőóriás mégis marad.
Kíváncsi leszek, hogy hozzánk, mikor érkeznek meg ezen oldalak lokalizációi, de van egy sanda gyanúm, hogy nekik nincs nagyon szükségük ránk (mármint látogatók szempontjából sem).