A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött
2013. 01. 16.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot állított fel. Világszerte 6,8 százalékkal 939 200-ra nőtt az ügyfeleknek átadott járművek száma (2011: 879 200 jármű). A márka történelmének eddigi legjobb decemberében közel 66 200 ŠKODA autó került az ügyfelekhez, ami 6,1 százalékos növekedést jelent az eddigi rekordot tartó 2011. december hónap eredményéhez képest. Az új ŠKODA Octavia bevezetésével pedig 2013-ban újabb szintre lép a cseh autógyártó termékoffenzívája.
A ŠKODA tavaly minden eddiginél több, 939 200 autót értékesített. Ráadásul ezt a bizonyos piacokon tapasztalható gazdasági válság ellenére sikerült elérni Vonzó típusaival a ŠKODA számos piacon növelni tudta részesedését, sikeresen folytatva növekedési stratégiájátA 2013-as év is a termékoffenzíva jegyében telik majd a ŠKODA számára. Először is az év elején bemutatkozik az új ŠKODA Octavia. Összességében nem lesz könnyű a 2013-as autóipari év. Azonban az új ŠKODA típusok, mint az Octavia, a Rapid vagy a Citigo, és az erős jelenlétünk a nemzetközi piacokon jó kiindulási alapot nyújtanak a márkánknak.
Nyugat-Európában a ŠKODA 2012-ben lényegesen jobban teljesített, mint az összességében visszaesést mutató piac, így több mint 358 400 járművet adott át ügyfeleinek (2011: 361 800). A ŠKODA piaci részesedése az előző évi 2,8 százalékról három százalék fölé emelkedett. Németországban, a márka európai szinten legnagyobb és világszinten Kína után a második legnagyobb piacán a gyártó 3,6 százalékkal mintegy 132 600 járműre növelte eladásait (2011: 128 000), megtartva a legerősebb importőr szerepét. Nagy-Britanniában a ŠKODA 17,6 százalékkal jobban teljesített a megelőző évhez képest, így több mint 53 200 autót adott át, míg 2011-ben 45 300-at – ezzel új értékesítési rekordot ért el a szigetországban. Hasonlóképpen Ausztriában, Svájcban és Dániában is új eladási rekordszámokat ért el a ŠKODA 2012-ben.
Kelet-Európában 2012-ben 26,4 százalékkal közel 137 100-ra nőtt a ŠKODA által az ügyfeleknek átadott járművek száma (2011: 108 400). Ezáltal a gyártó háromszor nagyobb növekedést ért el, mint a teljes piac, részesedése 4,2 százalékra nőtt a 2011-ben elért közel 3,6 százalék után. Ismét az orosz piac játszotta a legfontosabb szerepet, ahol közel 99 100 autót értékesített a márka, 33,7 százalékkal többet, mint a megelőző évben (2011: 74 100 jármű) – ezzel minden idők legjobb éves eredményét érte el a ŠKODA Oroszországban. A márka piaci részesedése Oroszországban háromról több mint 3,6 százalékra nőtt.
Tovább folytatta növekedését a cseh autógyártó Közép-Európában is, ahol tavaly több mint 124 000 járművet adott át, 0,7 százalékos erősödést képviselve 2011-hez képest (2011: 123 200 átadás). Piaci részesedése mintegy 19 százalékot ért el (2011: 18,4 százalék), vagyis Közép-Európában közel minden ötödik átadott új autó ŠKODA volt.
Szintén tovább erősödött a ŠKODA tavaly Kínában: a cseh márka 235 700, azaz 7,1 százalékkal több autót adott át, mint a 220 100-as értékesítési eredménnyel zárt 2011-es évben. Ez azt jelenti, hogy 2012-ben a ŠKODA a globális értékesítésének egynegyedét Kínában bonyolította.
Indiában ugyancsak folytatta növekedését a ŠKODA. Itt 14,2 százalékkal 34 300-ra nőtt az átadott autók száma a 2011-ben elért 30 000-es eredményhez képest.
Ezenkívül a ŠKODA 2012-ben többek között az alábbi piacokon is értékesítési rekordot döntött: Izrael, Törökország, Algéria, Ausztrália, Irak, Tajvan, Kazahsztán és Marokkó.