minősítés a megvizsgált típusok szén-dioxid-kibocsátását és fogyasztását értékeli az európai irányelvnek megfelelően. Az Ademe tizenegyedik alkalommal tette közzé az éves listát a Franciaországban közlekedő járművekre vonatkozólag. A párizsi Le Figaro beszámolója szerint a francia gépkocsipark háromnegyedét képviselő dízelmotoros gépkocsik mezőnyének két első helyén négy Smart típus osztozik, amelyek CO2-kibocsátása nem haladja meg a 87 grammot kilométerenként. A harmadik helyen is több jármű található: egy Renault Clio modell mellett a SEAT Ibiza, a Skoda Fabia és a Volkswagen Polo Bluemotion szerezte meg a dobogós minősítést. A benzinmotoros járműveknél a Toyota három hibrid modellje osztozik az első két helyen, nevezetesen a Lexus, az Auris és Prius, őket a FIAT 500-as két típusa követi. Tavaly több mint 13 200 hibrid jármű talált gazdára a franciák földjén. Az Ademe felmérése szerint a CO2-kibocsátás szinte azonos szintű a dízel- és a benzines járműveknél. Az autógyártók 160 000 kilométerig garantálják normális vezetés esetén a megadott paramétereket. Az autóipar világszerte évről évre javítja a járművek képességeit. Idén fordult elő első ízben, hogy az első tíz helyen álló gépkocsik mindegyike A-osztályú, azaz 100 gramm szén-dioxidnál kevesebbet bocsát ki kilométerenként. Az európai szabályozás 2030-ra írja elő minden autó számára a 95g/km szint elérését. Száz kilós többletsúly 5 százalékkal növeli a fogyasztást, a szén-dioxid-kibocsátást pedig kilométerenként 5-10 grammal fokozza.