Aggodalomra adhat okot a közösségi média használata?

2012. 06. 15.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében a termelékenységre gyakorolt hatásában, mutat rá a Kelly Services éves felmérése

A közösségi média egyre nagyobb teret hódít a magyarországi munkahelyeken. A munkavállalók több mint egy harmada véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, mások azonban úgy találják, hogy rombolja a munkahelyi légkört - derül ki a világ egyik vezető munkaerő-piaci megoldásokat nyújtó vállalatának számító Kelly Services legújabb felméréséből.

A válaszadók 39%-a szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24%-a szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.

A megállapítások a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország csaknem 170.000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8.500 magyar munkavállaló.

A magyarországi felmérés eredményei:

A munkavállalók különböző korosztályai közül az Y generáció (19-30 évesek) 48%-a, az X generáció (31-48 évesek) 34%-a, míg az ú.n. Baby boomers generáció (49-66 évesek) 25%-a véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen. 15% szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről. A munkavállalóknak mindössze 11%-át figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen. A válaszadók 26%-a inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.

"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó. - "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés."

 



Szerző

tech.hu



Scroll to Top