Az amerikai egyetemisták még mindig a laptopra esküsznek
2013. 08. 06.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az Egyesült Államokban készített felmérés alapján a Marketwatch arra a következtetésre jutott, hogy bár hiába csökkenek a PC eladások világszerte, az amerikai egyetemisták még nem váltak a tablet-trend híveivé - írja a neowin. net.
Sok helyen olvashatunk cikkeket és elemzéseket arról, hogy a tabletek terjedésének elsősorban a PC eszközök látják a kárát. A Deloitte kutató cég a "back to school" kampány keretein belül végzett felmérésének adatai szerint viszont az egyetemisták 82 százalékának van laptopja, 80 százalékuk birtokol valamiféle okostelefont - ezzel szemben a megkérdezetteknek 18 százaléka adott igenlő választ arra a kérdésre, hogy birtokolnak-e tabletet.
[caption id="attachment_8482" align="alignnone" width="584"] A trendekkel szemben az egyetemisták körében egyelőre nem látszik, hogy hanyatlana a PC-piac[/caption]
Azok a diákok, akik elsősorban tanulással töltik a felsőoktatási intézményben idejüket, azt válaszolták, hogy az iskolai munka hatékony elvégzéséhez laptop szükséges, hiszen iPad-en vagy más hasonló tablet eszközön nagyon nehézkes megírni egy több oldalas dolgozatot is, még akkor is, ha egyébként nagyszerű kiegészítők kaphatók a virtuális billentyűzet nehézségeinek leküzdésére. A laptop mellett szól még az is, hogy nagyobb a képernyője, jobb hangszórókkal van felszerelve, és az azokat árusító cégek leginkább a laptopokra szoktak iskolakezdés idején engedményt adni.(Magyarországon az XMS kínál 6% kedvezményt a felsőoktatásbéli dolgozóknak / tanulóknak az Apple laptopok árából)
Az elemzők egy része úgy véli, hogy a jövőben az ún. notebook-tablet hibridek lesznek majd azok, amelyek leváltják a jelenlegi eszközöket - ilyeneket már gyárt és nagy erőkkel reklámoz a Microsoft is (Surface, Surface Pro), de a némileg túlárazott prémium kategóriás eszközökön kívül példa még az ilyen hibridre a Lenovo Yoga sorozata vagy az Acer Aspire P3 gépei.