A Fortune hívta fel a figyelmet az érdekes jelenségre, amit "tablet kannibalizációnak" neveztek el. A táblázat az USA-beli notebook-eladásokat mutatja, az előző évi, adott havi mennyiséghez viszonyítva.
Tehát tavaly decemberben 70%-kal több notebookot vettek, mint 2008 decemberében (abban biztos bejátszott a válság is, hogy tavalyelőtt év végén nem a notebookokra hajtottak az emberek), aztán a januári iPad-bejelentés óta elkezdtek csökkeni a számok, bár a február még nem tűnt túl rossznak. Augusztusra viszont negatívba mentek át a számok, azaz kevesebb notebookot vásároltak, mint egy évvel korábban. Vajon mi lesz ősszel, meg a karácsonyi szezonban?
Természetesen nem lehet az egészet az iPad számlájára írni, simán lehet, hogy más gyártó tabletjére kezdtek el gyúrni a vásárlók, mi is írtunk már pár újdonságról... De valószínűleg magát a jelenséget Steve Jobsék indították el a saját termékükkel. Lehet, hogy pár év múlva már őskövületnek fognak számítani a "noteszgépek"?