#CondomEmoji - tarolt a Durex kampány

2015. 12. 05.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A világ felsorakozik a biztonságos szex emotikon létrehozásáért indított kampány mögött.

A #CondomEmoji kampányra érkezett, elsöprő nemzetközi reakciók nyomán a Durex, a világ vezető szexuális jóléti márkája ma bejelentette, hogy hivatalosan is benyújtották kérelmüket az Unicode-nak az első hivatalos biztonságos szex hangulatjel létrehozására.


A #CondomEmoji kampány minden kétséget kizáróan felhívta magára a világ figyelmét, és bámulatba ejtő reakciót váltott ki a támogatóiból világszerte: a mozgalomhoz 140 ország csatlakozott. A kampányhoz tartozó videót a mai napig több mint 16 millióan látták, a november 18-ai indulás óta pedig 700 ezren fejezték ki támogatásukat a közösségi felületeken lájkolás, megosztás, kommentálás formájában – ez átlagosan 3 másodpercenkénti interakciót jelent. Ez is bizonyítja, hogy világszerte igény van a biztonságos szex hangulatjelre.

A közösségi oldalakon kívül a világ országainak 50 legnagyobb médiuma is támogatta a kampányt, a leközölt PR cikkek száma pedig eléri az 1 milliárdot. A brit Independent online publikációja szerint a #CondomEmoji kezdeményezés „egy okos marketing kampány, ami mögött egy csodálatra méltó társadalmi ügy áll.” Az India Today hozzátette: „Az óvszergyártó cég legfőbb célja, hogy az emberek kényelmesen tudjanak a szexről, azon belül is a biztonságos szexről beszélgetni - amennyit csak szeretnének.”

A kampány által kiváltott döbbenetes reakciót látva a Durex nemzetközi igazgatója, Volker Sydow elárulta: „A biztonságos szex emotikon támogatottsága minden képzeletünket felülmúlta, és megerősített minket abban a hitünkben, hogy a világnak szüksége van egy olyan eszközre, amivel a fiatalok azonosulni tudnak, és amivel feszengés nélkül beszélgethetnek a biztonságos szexről. Elképesztő látni, hogy hány ember csatlakozott a kezdeményezésünkhöz. A fiatalokat a világ minden táján érzékenyen érintette a téma, így reméljük, hogy az Unicode támogatni fogja az óvszer hangulatjel létrehozására irányuló kezdeményezésünket, hogy bevonhassuk a biztonságot a fiatalok szexről folytatott beszélgetéseibe.”

A kampány apropóját a Durex november 18-án kiadott kutatása adta, amelyből kiderült, hogy a 16-25 évesek 84%-a kényelmesebben érzi magát, ha hangulatjelek segítségével beszélgethet a biztonságos szexről, 56%-uk nem aggódott a biztonság miatt, harmadukat pedig egyáltalán nem is érdekelte a téma. December 1-jén, az AIDS világnapján a Durex beadta a hivatalos kérelmét az Unicode-nak – annak a szervezetnek, amely eldönti, mely hangulatjelek jelennek meg alapértelmezettként az összes okostelefonon –, és reméli, hogy 2016 elején pozitív elbírálásban részesülnek.

 


Szerző

tech.hu



Scroll to Top