Egymilliárdan a YouTube-on
2013. 03. 29.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A YouTbe hivatalos blogján jelentette be, hogy nézettsége átlépte a havi egymilliárd egyedi látogatót.
A bejegyzés arra is kitér, hogy a világ 100 legnagyobb hirdetőjének számító cég mindegyike futtat náluk hivatalos kampányokat. Becslések szerint a világ minden második internetezője legalább havi rendszerességgel néz videókat a videómegosztón, amely ha egy tévécsatorna lenne, toronymagasan a világ legnagyobbjának számítana, az 1 milliárdos nézettség ugyanis Amerika legnagyobb tévés eseménye, a Super Bowl nézettségének a tízszerese.
A részletes adatok szerint a YouTube látogatottsága sokkal inkább egy TV csatornáéhoz hasonlítható, mint más weblapokéhoz, ugyanis míg az átlagos weblapokat jellemzően nap közben látogatják a felhasználók, addig a videómegosztón hétköznap leginkább este 7 és 9 között, hétvégén pedig gyakorlatilag egész délután van csúcsidő. További érdekesség, hogy a reggeli órákban inkább okostelefonon látogatnak el az emberek a YouTube-ra, míg a telefonon böngészők körében nem annyira hangsúlyos az esti csúcsidő.
A manapság jelen lévő internetes nagyhatalmak közül a Facebook is nemrég jelentette be a milliárdos lélektani határ átlépését, pedig a két oldal nagyjából azonos időben indult (a YouTube kicsit később, az alapító Steve Chen pár hónapig az akkor alakuló Facebook-nál dolgozott, mielőtt kilépett, hogy belekezdjen a videómegosztó létrehozásába). Mindkét oldal abszolút egyeduralkodónak számít a maga nemében, a YouTube éves bevétele körülbelül 3,5, a Facebook-é pedig 5 milliárd dollár, a tőzsdei adatok alapján a Facebook jelenleg 60 milliárd dollárt ér, viszont mivel a YouTube a Google része, ezért még csak megbecsülni sem lehet értékét, annyiban viszont biztosak lehetünk, hogy jóval többet ér, mint az az 1,6 milliárd dollár, amennyiért a Google megvette 2006-ban.