A 17 országban, 16. 000 válaszadóval elvégzett felmérés alapján azok az előfizetők váltanak legtöbbször szolgáltatót, akik gyakran használják a mobil-szélessávú szolgáltatásokat. A megkérdezettek 40 százaléka gyakori használója a fejlett szolgáltatásoknak, több mint felük váltott szolgáltatót az elmúlt években. További 40 százalékuk pedig a következő 12 hónapban tervez váltást.
A Nokia Siemens Networks megbízásából készített éves ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási felmérés rámutatott, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. Míg 2010-ben a hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb kritérium ebből a szempontból, addig 2011-ben már felsorakozott melléjük a szélessáv minősége is.
A jelentés szerint az ügyfelek a következő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az okostelefonnal rendelkező előfizetők számának növekedésével a jövőben a szélessávú előfizetői réteg lesz a legreprezentáltabb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, 34 százalékkal növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, s tagjainak több mint fele 35 év alatti.
A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka már elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, 45 százaléka pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a helymeghatározás alapján működő GPS-alapú szolgáltatások.
A válaszadók a fejlett piacokról, Egyesült Királyság, USA, Németország, Japán, Dél-Korea, Svájc és Ausztria, a fejlődő piacokról, Brazília, Kolumbia, Lengyelország, Oroszország és Törökország, valamint a feltörekvő piacokról, Kína, India, Kenya, Mexikó és Marokkó kerültek ki.