A Microsoft ugyan büszkén hirdeti, hogy figyelnek a felhasználói visszajelzésekre és stratégiáikat aszerint módosítják, az Xbox One kapcsán úgy látszik, élvezik saját magukat szívatni nem tanultak a múlt hibáiból.
A Forza 5 játékot fejlesztő Turn 10 megerősítette: bár állandó netkapcsolat nem lesz szükséges ahhoz, hogy a júzer kedvére autózhasson a virtuális pályákon, a játék megvásárlása és a lemez behelyezését követően bizony még némi letöltögetés is vár a felhasználóra. Vagyis a lemez, amelyen a Forza 5 érkezik, NEM tartalmazza a játékmenethez szükséges tartalom egy igen terjedelmes darabját, így mindenféleképpen Internetkapcsolat kell ahhoz, hogy azt letölthesse.
Bár ezért nem kell fizetni (még szép), de amíg nem töltjük le az új tartalmat, a játékkal nem lehet játszani, úgyhogy az első pár perc / óra nem az új game újdonságainak felderítésével, hanem a letöltési csík bámulásával telik, hiszen a hiányzó adatmennyiség könnyen több gigabájtnyira is rúghat. A geek.com portál szerint azonban jó esély van arra, hogy a letöltés a háttérben megy majd, így a játékot attól függetlenül el lehet kezdeni játszani, a letöltés után pedig nem lesz szükség internet kapcsolatra - kivéve, ha a játékos használni akarja a Drivatars feature-t, mert ahhoz viszont állandó netkapcsolat kell.
[caption id="attachment_8261" align="alignnone" width="641"] Az autó széle még nem töltődött le....[/caption]
Bár a játékok méretének növekedése és a day one patch-ek kiadása egyre gyakoribb jelenség, az nem jelenti azt, hogy maradéktalanul kívánatos dolog. A saját magát letöltéssel, patcheléssel szívatni vágyó felhasználó helyett sokkal elképzelhetőbb, hogy aki nem kevés pénzt kiadott az adott játékért, az azt hazavíve azonnal játszani szeretne vele, nem pedig további procedúrákkal bajlódni.
A májusban demózott játék megjelenésének pontos dátuma egyelőre még nem ismert, annyit lehet tudni, hogy valamikorra október-november-december hónapok tájékára tehető.