Gyakran blokkolnak a szolgáltatók

2012. 03. 26.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC) jelentése szerint biztonsági okokból és a forgalom egyenletessége érdekében gyakori, hogy az európai internetszolgáltatók blokkolják a fájlcserélésre irányuló forgalmat.

Az Európai Bizottsághoz március elején nyújtotta be az internetforgalom blokkolásával foglalkozó jelentését az Európai Unió telekommunikációs szabályozó szerve, az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC). A teljes jelentést az év második negyedévében fogják publikálni, de az előzetes adatokat már nyilvánosságra hozták.

Az Intellectual Property Watch portál beszámolója szerint a tanulmány eredményei rámutatnak, az európai internetszolgáltatóknál megszokott gyakorlat, hogy akadályoznak bizonyos irányú online forgalmat.

Ez többnyire a fájlcserélésre irányuló, valamint az internet alapú hangátvitel (VoIP) forgalom részleges blokkolásában nyilvánul meg. A technológiai korlátozást a szolgáltatók biztonsági okokból, például spamszűrés, illetve a forgalom egyenletességének fenntartása céljával végzik, annak érdekében, hogy az online nyújtott speciális szolgáltatások számára is elegendő sávszélesség maradjon.

A tanulmány elkészítéséhez a BEREC 400 szolgáltatót kérdezett meg Európa-szerte, amelynek során kiderült, a forgalomkorlátozást a kábeles és a mobil szolgáltatások esetében egyaránt alkalmazzák.

A BEREC jelentésének célja, hogy feltárja a fogyasztókat esetlegesen hátrányosan érintő szolgáltatói gyakorlatokat. A jelentés előzetes adatainak bemutatását követően a párizsi székhellyel működő jogvédő szervezet, a La Quadrature du Net olyan internet semlegességi jogszabály megalkotására szólította fel Neelie Kroes, digitális politikáért felelős uniós biztost, amely biztosítja az európai fogyasztók kommunikációs szabadságát és adatvédelmét, egyúttal lehetőséget ad a digitális gazdaság és innováció fejlődésére.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top