Magyar iskola nyerte a Panasonic 5000 eurós fődíját

2012. 07. 28.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Magyar iskola nyerte az 5000 eurós fődíjat a Panasonic Európai Képes Öko Napló versenyén.

 

A debreceni Svetits Katolikus Általános Iskola csapata nyerte az Európai Képes Öko Napló Versenyt és az ezzel járó 5000 eurót. A diákok – a Panasonic és a Nemzetközi Környezetvédelmi Nevelésért Alapítvány által életre hívott oktatási program részeként.

A debreceni Svetits Katolikus Általános Iskola csapata – Fucskó Lili, Komádi Barnabás, Kovács Hanna, Nagy Anna Napsugár, Püspöki Gergely Péter és felkészítő tanáruk, Tardi-Nagy Andrea – kapta az idén második alkalommal meghirdetett Európai Képes Öko Napló Verseny fődíját, 5000 eurót.

A versenyt a Panasonic és a Nemzetközi Környezetvédelmi Nevelésért Alapítvány (Foundation for Environmental Education, FEE) hívta életre annak a Kölyöksuli oktatási programnak a részeként, amelynek keretében Európa-szerte 16 országban csaknem 110 ezer diák tanult az elmúlt években környezetvédelemről, környezettudatos életmódról.

 

A Kölyöksuli egy 2009-ben Nagy-Britanniában és Németországban készült kísérleti tanulmány alapján indult 2010 őszén. Célja, hogy támogassa az iskolákban folyó környezettudatos oktatást a 7-11 évesek számára az éghajlati tankönyvektől és munkafüzetektől, prezentációkon, videókon át a tantervvázlat összeállításáig. Magyarországon mostanáig már több mint 3200 tanuló vett részt a programban.

 

A Kölyöksuli keretében meghirdetett Európai Képes Öko Napló Verseny két fordulóból állt: az első körben a résztvevő országok pályázóinak legjobbjait választották ki a Panasonic és az FEE szakemberei, a döntőben közülük került ki az a csapat, amelyik elnyerte végül a fődíjat. Az 5000 eurót az iskolák környezetvédelmi célok, beruházások megvalósítására használhatják fel.

Tavaly Magyarországot a második fordulóban az aszódi Csengey Gusztáv Általános Iskola képviselte. Ebben az évben a debreceni csapat 11 ország – Ausztria, Bulgária, Csehország, Németország, Spanyolország, Olaszország, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Törökország és Nagy-Britannia – diákjait utasította maga mögé pályamunkájával.

 

A zsűri a többi között a kreativitást, a környezetvédelem fontosságára felhívó üzenet erejét, annak közvetlenségét, a rajzok színeit, valamint a képek és a naplóból kiolvasható történet egymáshoz illőségét értékelte. Így először a Panasonic társadalmi felelősségvállalással (CSR) foglalkozó PR-szakemberei 5 országra szűkítették a döntősök körét, közülük pedig Laurent Abadie és Domique Morisse, az UNESCO munkatársai, valamint Marion Aide (World Vision) kiválasztotta a három legjobbat. A versenyben maradt kelet-európai országok – Románia, Bulgária és Magyarország – csapata közül végül a Panasonic alkalmazottak belső közösségi oldalának felhasználói döntöttek, szavazással.

 

 



Szerző

tech.hu



Scroll to Top