Hogy az Apple szekér egyelőre megállíthatatlanul robog, annak ékes bizonyítéka az aktuális pénzügyi jelentés, a cég ismét rekordbevételeket tett közzé. Az elmúlt negyedévben a siker fő záloga az ősszel bemutatott iPhone 4S volt, de az iPad-ek is jól fogytak.
iPad 2A beszámolóból kiderült, hogy az említett időszak alatt 15,4 millió táblagépet adtak el, sok karácsonyfa alá került tehát az Apple terméke. A Strategy Analytics felmérése azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy bár még mindig az iOS a listavezető a tabletek piacán, az Android kezdi megközelíteni.
A 2011 negyedik negyedévét vizsgáló kutatás szerint 57,6%-os az iOS részesedése, a második helyen álló 39,1% jutott a tortából. Az előny tehát stabilnak tűnik, de az előző év azonos időszakához képest jelentősnek mondható növekedést realizált a Google oprendszere. Akkor ugyanis 29% volt a részesedésük az Apple 68,2%-ához képest.
Kindle FireMindez a felmérést végző cég szerint annak köszönhető, hogy az Android egyre több gyártó kínálatában jelenik meg. Olyan szereplők tették le mellette voksukat, mint az Amazon, a Samsung, vagy az Asus, és ez érezteti is hatását az elterjedtség tekintetében.