A legdinamikusabban fejlődő vásárlóréteg, tehát a fiatalok (azaz mi :)) már most sem csak beszélnek és sms-eznek a telefonjukon: gyakran használnak webböngészőt, zenelejátszót, kamerát, videólejátszót, és push-email szolgáltatásokat.
Az okostelefonokból 2009-ben 14,5 százalékkal több fogy az előrejelzések szerint, mint tavaly, és 2013-ig minden évben minimum 21 százalékkal többet vásárolnak majd az "okosok" szerint. Ugyanezen elemzők viszont azt jósolják, egyre kevesebben vesznek olyan új készüléket, ami csak hagyományos, alapfunkciókat kínál.
Persze az iPhone megjelenése is irdatlan nagyot lendített az üzletágon, ám az Infonetics Research szerint nemsokára minden gyártó az Apple telefonjának babérjaira tör majd (hacsak eddig nem tette meg ugyebár), és pár éven belül a metrón vagy az utcasarkon teljesen megszokott látvány lesz, hogy mindenki apró készülékeken netezik, tőzsdézik, sportfogad, pornót tölt, közösségi szerepjátékot játszik vagy épp maffiatagokat toboroz valami játékban. Hol van már, amikor csak a számbillentyűket nyomkodtuk, aztán megnyomtuk a "hívás" gombot...