Az amerikai étel-és gyógyszerfelügyelet (FDA) a törvényhozás és a nagy gyógyszergyárak elé terjesztette javaslatát, melyben arra kéri a multikat, hogy tweet-eljék a termékeik mellékhatásait.
Egyelőre még csak tervezik a bevezetését, de ha hinni lehet a forrásoknak, az összes hatását és mellékhatását egy-egy terméknek – még a legveszélyesebbeknek is – egyetlen 140 karakteres bejegyzésbe kell belesűríteni. Az FDA szerint, ha ez nem elegendő, a vállalat gondolja újra a Twitter használatát a népszerűsítéshez.
Több ellenzője is akadt ennek a javaslatnak, az egyik probléma a karakterszám korlátozása, mivel így egyáltalán nem biztos, hogy a felhasználók teljes körűen tájékozódnak. A másik nagy gond az, hogy azok a betegek, akik eddig nem foglalkoztak és nem féltek a mellékhatásokkal, ezután komolyabb figyelmet fordíthatnak rájuk és ez akár a kezelés végét is jelentheti, még akkor is, ha az a megoldás még veszélyesebb.
Természetesen, ha a 140 karakter nem elég, ez nem állítja meg a gyógyszergyárakat attól, hogy népszerűsítsék új, vagy már meglévő gyógyszereiket, gyógyászati kiegészítőiket. A hangsúlyt leginkább arra kellene fektetni, hogy ahol megjelenik egy pozitív hatás, ott szerepeljen a készítmény mellékhatása is.
Az FDA javaslata nem csak a Twitteren létrehozott posztokat érinti, hanem kéri a gyárakat, hogy a már meglévő cikkekben, blogokban is pótolják a hiányzó mellékhatásokat, sőt, a Wikipédián is javítsák azoknak a gyógyszereknek az adatlapjait, ahol nem szerepelnek a káros hatások. Tom Abrams, az FDA „Receptre felírt gyógyszerek” osztályának vezetője szerint nem lehetőséget adnak a multik kezébe, hogy népszerűsíthessék termékeiket, hanem kötelezik őket, hogy pontos információkat adjanak meg azokról.
Ha elfogadják, a javaslat közel 3 hónap múlva hatályba léphet és olvashatjuk az új gyógymódok mellett a gyógyszerek mikroblog bejegyzéseit.