A CamSpace egy ilyesmire törekvő program. Egyenlőre csak játékok vezérelhetők vele és a program maga is csak BETA, de nekem otthon egészen jól működött. A technika lényege a következő. Fogunk egy eszközt, amit megmutatunk a kamerának, amit az megjegyez, mint kontrollert és máris mehet a móka. A játékunkat elindítva az irányítást nem kell már a billentyűzeten vagy az egérrel végezni, erre használjuk az általunk megadott eszközt a kamera előtt. Íme egy példa:
##130760##
Ezt a szoftvert bárki letöltheti ingyen és bérmentve. Kissé szokatlan az irányítás, mert hát mégse egy kormány, amit a boltban kapni sok 10.000 forintért, de az autó szimulátoroknál nagyon jól jöhet. A technológia alapja, hogy a kamerán egy, a háttértől elkülönülő objektumot tudunk a szoftverrel azonosítani és onnantól a kamera figyeli az objektum mozgását. Ezt vetíti rá egy gamecontroller szoftverre. Igazából pofonegyszerű, csak még szokatlan az embereknek szerintem. Ha ez működik, akkor hamarosan a komplett vezérlést végrehajthatjuk csupán a kezünk legyintésével a gép előtt.
A Microsoft háza táján, azon belül is az Xbox részlegen azonban egy úttörő fejlesztésen dolgoznak, amit jövő év végére már a boltokban láthatunk. A technika lényege ugyanaz, a különbség a kamerák száma. Ugyanis az ember a két szemével látja a 3 dimenziót. A számítógép miért ne láthatná ugyanazt a dimenziót két kamerával? Ezt alapul véve elkezdtek dolgozni az Xbox360 új generációján, ahol semmilyen kontroller nincs. Mi magunk vagyunk a játék irányítói. Testünkkel és hangunkkal vezéreljük a készüléket. Nézzétek a videó elején a TV-ben lévő öreg csávó fejét, hogy merre fordul.
##130762##