A Facebook bekopogtat a munkahelyünkre
2014. 11. 18.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A Financial Times arról írt a hétvégén, hogy a Facebook titokban egy “Facebook at Work” néven említett oldal fejlesztésén dolgozik, mellyel szeretné megvetni a lábát irodáinkban is, így versenybe szállva a Google, Microsoft, LinkedIn trióval.
Azon kívül, hogy az új üzleti megoldás szakmai közegbe ültetné át a világ leglátogatottabb közösségi oldalán megszokott lehetőségeket, olyan további eszközöket tenne elérhetővé, melyekkel munkatársainkkal közösen dolgozhatnánk dokumentumainkon, ezzel versenyre hívva a Google Drive-ot és a Microsoft Office-t.
Ez az új oldal nagyon hasonlítani fog a már megszokott Facebookhoz - ugyanúgy lenne hírfolyam és csoportok -, viszont lehetővé tenné, hogy elkülönítsük a privát profilunkat a munkahelyitől. A Facebook ezt nem erősítette meg.
A Facebook saját berkein belül már hosszú ideje használja ezt a rendszert, és most kiterjesztenék ezt más vállalatokra is. A fejlesztés a tavalyi évben kezdődött és a tény, hogy egyes vállalatokkal már folyik a tesztelés, az oldal rövid időn belüli indulására enged következtetni.
Zuckerbergék új termékével a piaci részesedés jelentős hányadát veheti el, az eddig 90 millió aktív felhasználóval rendelkező piacvezető szakmai közösségi hálótól, a LinkedIn-től. Továbbá kihívója lehet még olyan óriásoknak, mint a Google meghajtó, chat vagy email szolgáltatásai, a Microsoft Outlook vagy az Office szoftverek.
A nagy kék közösségi óriás most próbálja újraépíteni jó megítélését és elnyerni a cégek és vállalatok teljes bizalmát, mely jelentősen megromlott az adatvédelmi botrányai miatt (a Huffington Post cikkéből megtudhatjuk mi mindent engedünk meg a Facebooknak a feltételeik elfogadásával). Azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy az irodákban ahonnan ki lettek tiltva, mert a dolgozók munkaidejük számottevő részét a Facebookon töltötték, ezzel lerontva produktivitásukat, most bátorítsák majd a dolgozókat az új felület használatára.
Zuckerberg Júliusban azt nyilatkozta, hogy még nagyon sok tér van a fejlődésre, mivel az átlag amerikai napi 9 órát tölt el a digitális média világában (TV, telefon, számítógép), és ebből csak 40 percet tesz ki a Facebook.
Újabb nagy ütközet van kialakulóban a digitális média színterén, melynek résztvevői ezennel a legnagyobbak lesznek, a Facebook, a Google és a Microsoft. De vajon ki jön ki ebből győztesen?