A DreamWorks animációs szakemberei a HP technológiája segítségével alkották meg a népszerű Madagaszkár sorozat harmadik filmjét. A rajongók most láthatják először a Madagaszkárt három dimenzióban. Az első film 2005-ben készült és a 2008-as folytatással együtt 1,1 milliárd dollár bruttó árbevételt hozott alkotóinak.
A korábbiaknál gazdagabb látványvilágú film elkészítéséhez a HP konvergens infrastruktúra portfólióját, HP Z munkaállomásait, hálózati és szervermegoldásait és digitális renderelési erőforrásait használták.
A DreamWorks Animation a filmkészítés minden szakaszában alkalmazza a HP technológiáját: a napi feladatoktól kezdve a legrészletesebb animációs jelentek elkészítésén át, az órási adattömeget feldolgozó, renderelési feladatok elvégzéséig. Az évek során a HP fontos szerepet játszott a DreamWorks több átütő jelentőségű rajzfilmje, köztük a „Shrek” sorozat, a „Hogyan neveld a sárkányodat? ,” a „Kung Fu Panda,” a „Kung Fu Panda 2” és a „Csizmás kandúr” elkészítésében.
A „Madagaszkár 3” készítésében a HP több technológiáját is alkalmazták:
· A művészek több mint kétszáz HP Z800 munkaállomással készítették el a rendkívül részletgazdag természeti környezetet, amelynek létrejötte részben a többmagos processzorokkal működő HP munkaállomások kivételes teljesítményének köszönhető. Velük tervezték a film minden elemét – az állatkerti szökevények karaktereitől kezdve az olyan digitális effektusokig, mint a tűz megjelenítése vagy a magas kidolgozottságú közeli tömegfelvételek.
· A HP DreamColor technológia garantálta a gyártási folyamat során a pontos és egységes színmegjelenítést a nyomatokon, a monitoron és a mozivásznon.
· A gyártás kritikus szakaszaiban a szükséges csúcsteljesítményt a négy USA-beli és indiai szerver-renderfarmon elosztva működő HP ProLiant BL460c blade-technológia biztosította. A blade-kiszolgálók hihetetlen, 200 terabájtnyi adatmennyiséget dolgoztak fel és több mint 65 millió renderórán át működtek.
· A HP Networking megoldásai közül HP 12500, 5800 és 6120 sorozatú switchek, a HP Networking Intelligent Management Center, és HP Intelligent Resilient Framework támogatták a film elkészítését és biztosítottak magas szintű hálózati teljesítményt, és egységes „egyablakos” hálózatfelügyeletet a stúdió skálázható 10G WAN/LAN környezetének egészében. A HP IBRIX X9720 hálózati tárolórendszerrel a DreamWorks jól tudja kezelni a strukturálatlan adatok támasztotta követelményeket, ugyanakkor a bővülő jövőbeni igények teljesítésére is készen áll.
· A HP Enterprise Services Flexible Hosted Rendering megoldása már több, számítógépes grafikával készített film gyártásához biztosított igény szerint méretezhető, dinamikus kapacitást. A gyártás során a Madagaszkár 3 adatainak 12 százalékát renderelték felhőben.
A DreamWorks Animation a HP menedzselt nyomtatási szolgálatásaival (MPS) egyszerűsítette a nyomtatási feladatok kézben tartását és fokozta a filmkészítés produktivitását.
Érdekes tények a Madagaszkár 3-ról
· Több mint 120 ezer számítógéppel generált képkockát használtak fel a film elkészítéséhez.
· A cirkuszi kalandban láthatjuk a DreamWorks eddigi történetének legrészletesebb tömegjelenetét – több mint 5000 különálló karakterrel. A jelenetben több különleges effektus is látható: pl. köd, szikraeső, tűz és eső. Elkészítése 1,6 millió renderórát vett igénybe.
· A flashback-jelenetben tűz-effektusok és részletes tömegmegjelenítés látható. Ez 2,8 millió renderóra alatt készült.
· A manhattani városkép eredetileg nem tartalmazta az új World Trade Centert — egy New York City-ből származó DreamWorks munkatárs javaslatára került bele a filmbe, akit már félkész állapotában is lenyűgözött az épület.
· Gia szempillája 96 mozgatható elemből áll össze.
· Alex figurája több mint 2000 külön vezérelt elemből áll, hogy a filmkészítők bármilyen elképzelhető pozícióba be tudják állítani a karaktert.
· A tömegjelenetekben mindenki háromféle testtel, hatféle fejjel és többféle öltözettel rendelkezik ami összesen több mint 19 millió egyedi kombinációt jelent. Az összehasonlítás kedvéért: a New York-i agglomeráció lakossága idén érte el 19 milliót.
· A monacói jelenetben 2393 épület szerepel, amit 42 egyenként 3-3 variációval rendelkező modellből hoztak létre. Sok épületet más környezeti elemekkel is kombináltak (pl. székek, növényzet, virágosládák stb.).