Egy elégedetlen amerikai ügyvédnek nem tetszik, hogy a Microsoft tudatosan vezeti félre és csapja be vásárlóit az új táblagéppel, ami a valóságban nem egyezik meg a reklámokban látottakkal.
Andrew Sokolowski egy Los Angeles-i ügyvéd is azon csalódott vásárlók közé tartozik, akiket elmondása szerint a Microsoft beetetett a jól felépített médiakampányával. Véleménye szerint a vállalat nagyon jól tudja, hogy a 32 és 64 gigabájtosként hirdetett eszközök a valóságban ennek a töredékét sem tudják eltárolni, mégis így szól a reklámban.
Sokolowski gyakorlatilag azzal vádolja a Microsoftot, hogy indokolatlanul korlátozza a gépeket a helyet. A Surface az operációs rendszer és a többi szükséges program miatt a valóságban csak 16, illetve 45 gigabájtnyi adatot képes tárolni. Vádjait azzal próbálja alátámasztani, hogy a 16 gigabájtos iPad 14 gigabájtot tart szabadon
A Microsoftnál miután megtudták, hogy az ügyvéd mire készül, egyből kiadtak egy közleményt. Ebben kifejtik, hogy a potenciális vásárlók nagy része tisztában van azzal a ténnyel, hogy bármilyen készüléket vásárolnak, az operációs rendszer a belső tárhely méretéből fog elvenni. A dolog megoldást pedig abban látják, hogy a Surface esetében lehetőség van microSD-vel bővíteni a belső memória méretét.