Csőd felé sodródik a Panasonic
2012. 11. 17.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Jó ideje ki nem mondott tény, hogy a Panasonic nagyon nehéz helyzetben van. Sokan megkockáztatják a márka eltűnését is, de az optimisták szerint csak néhány helyről tűnhetnek el a japán gyártó termékei. A Panasonic vezetője kiállt a nyilvánosság elé és bejelentette, hogy a gyártó a pozitívumok ellenére is nagyon nehéz helyzetben van és akármennyire tartottak tőle, leépítéseket kell bejelenteniük. Jelenleg 88 üzletága van a Panasonicnak, amiből legalább 20 csak veszteséget termel és visszahúzza a növekedést. Egyébként a belső elvárások kimondják, hogy minden üzletágnak minimum 5 százalékot kell évente emelkedniük. A nehézségekre való tekintettel márciusig 10.000 ember elbocsájtását jelentették be.
A mostani elbocsájtás nagynak tűnik, de még mindig csak harmada annak a 36.000-res leépítésnek, ami az előző üzleti évben történt. A japán gyártó managere elmondta, hogy nem lát más lehetőséget az emelkedésre és arra törekednek, hogy minél több forrást teremtsenek, ezért jelentős értékesítésbe kezdenek. A további hat hónap során telkeket, irodaházakat fognak eladni, részlegeket fognak összevonni és kirendeltségeket zárnak be.
A Panasonicot még régen Konosuke Matsushita alapította, akinek a válságos időkre egy egészen más elképzelése volt. Ő még azt mondta, hogy a dolgozók fontosabbak, mint a vállalat sikerei, ezért amikor vezetése alatt rossz eredmények voltak, a tartalékokból fizették a dolgozókat. Elemzők és szakértő szerint az elbocsájtások azt jelzik, hogy a gyártó egyre gyorsabban halad a csőd felé.