A héten elérte az egymilliót azoknak a száma, akiket a Microsoft kitiltott az Xbox Live játékszolgáltatásból. Azokat éri a "megtorlás", akik illegálisan szerzett játékokat futtatnak az ennek megfelelően átalakított, azaz moddolt Xboxaikon. Ettől persze még simán lehet játszani a konzolon, csak éppen az online szolgáltatások nem érhetők el: a játékosok nem tudnak belépni a profiljukba, illetve neten keresztül másokkal játszani. (Itthon egyébként is korlátozottan érhetők el az Xbox Live szolgáltatásai.) Arra lennék a leginkább kíváncsi, honnan tudja a Microsoft a távolból, hogy valaki "cirkumveniálta" a DRM-védelmet az Xboxában, tehát a nem eredeti játékokat is tudja használni... de a módszer sajna nem nyilvános.
A Microsoftnál az húzta ki a gyufát, hogy a hivatalos megjelenés előtt elkezdett terjedni különféle warezoldalakon az év leginkább várt xboxos játéka, a Call of Duty: Modern Warfare 2. (Ami még a parlamenti képviselőket sem hagyja hidegen, mint ahogyan arról mi is írtunk).
Pár hónapja a Microsoft Kínában hajtott végre hasonló akciót, csak ott éppen a feltört oprendszerek ellen: a warezolt windowsos gépek képernyője elsötétedett egy időre, sok-sok emberre hozva szívrohamot ezzel. Aztán persze visszajött a kép, és senkinek semmiféle adata nem veszett el, de a felháborodás hatalmas volt. Valószínűleg most is az lesz, az Xbox Live-nak ugyanis több mint húszmillió felhasználója van, tehát minden huszadik játékost kivágtak.
Lehet, hogy vitát szítok a véleményemmel, de azt mondom, valahol jogos a lépés. Csak egyszerűen abba kell belegondolni, hogy ha mindenki megszerzi a Dowload Records gondozásában a játékot, akkor a játékfejlesztőnek nem lesz pénze, hogy elkészítse a következő részt vagy egy új játékot. Lehet azzal jönni, hogy nem kell ezeket a cégeket félteni, van nekik elég pénzük... de hova jutnánk, ha mindenki így gondolná?