Háló a világhálón II.

2011. 07. 13.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az előző posztban lefektettük az alapvető tudnivalókat a linképítésről, beszéltünk ennek fontosságáról, illetve arról, hogy ez a tevékenység igencsak időigényes. Ebben a cikkben arról szeretnénk leírni pár gondolatot, hogy miért érdemes az oldalgazdának saját kezűleg végeznie ezt a feladatot, illetve milyen lehetőségek állnak annak a rendelkezésére, aki idő szűkében van és nem tud több száz órát erre a tevékenységre fordítani.

Egy webhelytulajdonos, amennyiben nem maga szeretné optimalizálni saját oldalát, általában egy szakemberhez fordul, aki elvégzi az optimalizálással kapcsolatos teendőket, és itt körülbelül véget is ért az optimalizálás. Eredménye természetesen lehet ettől, de a keresőoptimalizálás nem egy egyszer elvégzendő feladat, folyamatos, kitartó munkát követel. Legyen szó akár a webhely alakításáról, a tartalmáról, vagy a legfontosabbról, a linképítésrõl.

Mivel a webhelytulajdonos ismeri vélhetően legjobban weboldalát, illetve cégét, szolgáltatását, ami kapcsán megszületett weboldala is, ezért érdemes az optimalizálással kapcsolatos teendőket saját magának elvégeznie, így a linképítést is. Tulajdonképpen ez egy véget nem érő folyamat, mellyel napi szinten érdemes foglalkozni. Amikor belekezd az ember, pörgősen halad a linképítés, mivel ilyenkor sok még a kiaknázható lehetőség, látványos a haladás, de ahogy fogynak lehetőségeink, egyre nehezebb lesz. Persze közbeszólhat a webhelytulajdonos elfoglaltsága, ilyenkor kiadhatja a munkát alkalmazottjának, ha erre sincs lehetőség, akkor kerülhet képbe egy külső szolgáltató, aki linképítéssel foglalkozik.

A linképítést vállaló szolgáltatóknak, mint például a Linkajanlas.hu, nyilván nincs ingyen az idejük, energiájuk, így ha ezt a megoldást választjuk, bizony bele kell nyúlni a zsebünkbe. Ma Magyarországon több százan foglalkoznak hasonló tevékenységgel, az árak nagyjából egy szinten mozognak, köszönhetően a nagy számuknak és a közöttük kialakult versenynek. Megegyezhetünk a linképítés sebességéről, a linkek mennyiségéről, tartalmi követelményeket támaszthatunk. Általában csak a katalógusokra már kihelyezett linkek után kell fizetnünk, melyekről folyamatos listát biztosítanak nekünk, hogy le tudjuk ellenőrizni, miért is fizettünk.

Az árak 100 és 200 forint között mozognak, extrém esetekben ettől eltérhet felfelé, de ekkor ez valószínűleg egy értékesebb link lesz számunkra. A külsős partner előnye, hogy ők biztosan tisztában vannak a linképítés minden törvényszerűségével, szabályaival, ez biztosítja, hogy valóban értékes linkekért adjuk ki a pénzünket.

Előző poszt: Háló a világhálón I.



Szerző

tech.hu



Scroll to Top