Interaktív oktatóprogramokat kapott az Állatkert

2012. 11. 28.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Oktatószoftvereket és gyerekeknek szóló, játékos alkalmazásokat tartalmazó programcsomagot fejlesztett a Microsoft Magyarország a Fővárosi Állatkert számára, a 25 millió forintos, elsősorban a Varázshegy elnevezésű interaktív kiállítóteret és a kert örökbefogadási programját érintő alkalmazásokat kedden mutatták be az állatkertben. Teknőstotó, állatkerti tudáspróba, és csontváz puzzle is szerepel az Állatkert dolgozóinak közreműködésével kifejlesztett alkalmazások között. Az új programokat a Varázshegyben kihelyezett interaktív táblákon és készülékeken próbálhatják ki a látogatók, valamint minden olyan asztali, vagy táblagépre is letölthetők az alkalmazások a Microsoft weboldalán keresztül, amelyeken a Windows 8 operációs rendszer fut. Az alkalmazásokat így bárki, bárhol szabadon használhatja - hangzott el a keddi bemutatón. A Fogadj örökbe-alkalmazás segítségével a budapesti Állatkertből örökbefogadható állatok listáját lehet böngészni. A nagyméretű képekkel ellátott felületen a fotók mellett rövid leírás is olvasható az állatról és a faj legfontosabb tudnivalóiról. A felületen keresztül egyszerűen lehetséges az örökbefogadás is, ezt követően pedig a "nevelőszülő" egy hírfolyam segítségével naprakész információkat kaphat a gondjaiba vett jószágról. A teknőstotó a teknősökkel kapcsolatban tartalmaz számos hasznos és érdekes információt, az állatkerti tudáspróba című kvízjáték használói az állatkert lakóiról tudhatnak meg számos érdekes adatokat, a kapcsolatok az élővilágban elnevezésű alkalmazás pedig az egyes állat- és növényfajok szoros kapcsolataiba ad betekintést. A Kolónia-puzzle a levélvágó hangyák életét mutatja be, a csontvázkirakósban pedig látványos formában, három nehézségi szinten ismerkedhetnek meg az érdeklődők az ember csontok elhelyezkedésével. Persányi Miklós, az Állatkert főigazgatója kiemelte, hogy ezek az új alkalmazások a májusban megnyitott, eddig több mint 440 ezer látogatót fogadó Varázshegy interaktív funkcióját még magasabb szintre emelik, hiszen az ilyen felszereltség a 21. században egy kiállítóhely számára szinte már elengedhetetlen. Az oktatóprogramokon keresztül nemcsak a legkisebbek és az iskolás korú gyerekek, de még a felnőttek is hasznos információkhoz juthatnak.


Szerző

tech.hu



Scroll to Top