Jobban bízunk a Microsoft-ban, mint az Apple-ben?
2014. 01. 13.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Míg a világ nagy része a CES-en próbálgatta a legújabb kütyüket, a Forrester piackutató közzétett egy tanulmányt, amely során a tech-cégekről kialakult felhasználói véleményeket vette jobban szemügyre.
A CNet riporterei szerint a kutatás megbízhatóságához nem férhet kétség, már csak azért sem, mert kemény 499 dollárt kellett kicsengetni ahhoz, hogy a tartalmát ők, illetve a cikket először megjelentető Geekwire is láthassa, vagyis azért az irónia pólójukat ők is felvették az eredmények tanulmányozása előtt.
A kutatás lényege az volt, hogy megpróbálják a valódi, nagybetűs IGAZSÁGOT kideríteni a felhasználók vélekedéseiről, amellyel a tech-márkákat illetik. Ezt négy szempont mellett tervezték feltárni: megbízhatóság, jelentőség, felismerhetőség, megkerülhetetlenség. A kutatásban 4551 felnőtt vett részt, és egyetlen tech cég emelkedett ki a válaszok terén, azaz kapta a legjobb mutatókat: ez pedig nem más volt, mint a Microsoft. Természetesen a kutatásban az Egyesült Államok lakosai közül válogattak, de ettől függetlenül ez egy elég jelentőségteljesnek tekinthető eredmény és ezek szerint a Microsoft legújabb, a "One Microsoft" stratégiája (azaz hogy nem részlegenként külön célokat fogalmaznak meg, hanem mindenki "egyként" operál) pozitív visszajelzéseket eredményezett.
[caption id="attachment_8917" align="alignnone" width="700"] A bizalom mintaképe?[/caption]
A mostani NSA megfigyelési botrányokat figyelembe véve (ahol oda-vissza megy a hárítás a cégek részéről) nem meglepő, hogy a konkurens Apple a jelentőség és felismerhetőség kategóriákon végzett a legjobban, vagyis az innovációt és a dizájnt még mindig ők hozzák a legjobban. A Microsoft eredményeivel kapcsolatban a Forrester munkatársa, Tracy Stokes úgy vélekedik, hogy "a cég mindenhol érezhető jelenléte, amely egyúttal lazaságát is elveszi, úgy tűnik, a felhasználók szemében az egyik erősségükként jelent meg."