Lecsap a Google a reklámblokkolókra?
2015. 09. 08.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
A reklámblokkolók egyre inkább népszerűvé válnak a neten, különböző okok miatt - az idegesítő reklámok blokkolása azonban nem okoz minden esetben osztatlan sikereket.
A weboldalak, amelyek ezekből a reklámokból tartják fent magukat, különbözőképpen reagálnak a jelenségre; a leggyakoribb eset az, hogy egy, a weboldalon megjelenő üzenetben kérik meg felhasználóikat, hogy tegyék kivétellistára az adott weboldalt, vagy amíg az oldalon járnak, kapcsolják ki a reklámblokkoló alkalmazásukat / böngésző-bővítményüket.
[caption id="attachment_47534" align="alignnone" width="580"] Ez a felhasználó egy három perces Halo 5 reklámba botlott bele, úgy, hogy a reklámblokkolója élestíve volt. / fotó: geek.com[/caption]
A tegnapi nap folyamán azonban a Twitteren több felhasználó is jelezte, hogy hiába van telepítve az AdBlock nevezetű bővítmény, a YouTube-on mégis elkezdtek a videók előtt reklámokat látni. Sőt: az az opció is eltűnt, hogy néhány másodperc elteltével át tudják ugrani a reklámot, így vagy végignézik azt teljes terjedelmében, vagy kikapcsolják a reklámblokkolót. Ez esetben mindenféleképpen megjelenik a reklám, viszont néhány másodperc után át lehet ugrani.
Ez a jelenség azonban egyelőre csak a Chrome felhasználókat érinti, és ott sem mindenkit, de a különböző frissítésekkel valószínűleg minden felhasználónál megjelennek az új "funkciók". A geek.com weboldal szerint ennek eredményeképpen a szolgáltatást nyújtó cégek, mint a Google, és a reklámblokkolókat üzemeltetői hamarosan frissítési háborúba kezdhetnek - az előbbiek folyamatosan frissítik a weboldalaikat, hogy kikerüljék a reklámblokkolókat, míg az utóbbiak a kiegészítőjükbe újabb és újabb lehetőségeket tesznek majd a reklámok blokkolására.