Kivonul a Suzuki Amerikából
2012. 11. 07.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Több, mint 30 év után a Suzuki teljes mértékben kivonul Amerikából. A lépést az erősödő jennel és a gazdasági válság után kialakult vásárlási trendekkel indokolják.
A Suzuki közel három évtized után meghozta a döntését, mely szerint kilép az amerikai piacról. Úgy tűnik a vállalat lépése egyértelműen a gazdasági válsággal magyarázható. A kisautókat Amerikában leginkább csak második autóként vásárolták, de az emberek pénztelensége miatt ez a kereslet egyre visszafogottabb lett. Szinte minden statisztika azt támasztja alá, hogy most a vásárlók egyre inkább a nagyobb, családi autókat keresik. Sajnos ezt az igényt a Suzuki nem igazán tudja kielégíteni. 2007-ben a gyártó több, mint százezer Suzukit tudott értékesíteni, addig 2011-ben már csak 26 ezret.
Egy japán üzleti lap tudósítója nemrég arról adott hírt, hogy a gyártó amerikai forgalmazója a bejelentés után csődvédelmet kért. Ezzel a lépéssel a cég 12,8 milliárd jenes veszteséget szenvedett el amerikai forgalmazójának csődjével.
A Suzuki közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, Hawaii-n pedig a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel.A kisautókra összpontosító autógyártó az amerikai kivonulás ellenére az erősödő délkelet-ázsiai piacokon és Indiában évről-évre jelentősen növelni tudja eladásait.