Nagy felzúdulást keltett a Google új, egységes adatvédelmi politikájának bejelentése. Jelentős változás, hogy március elsejével majdnem az összes Google termék egységes adatvédelmi irányelveket kap, a Chrome, a Google Books és a Google Wallet kivételével.
A gyakorlatban ez azzal jár, hogy a különféle szolgáltatásokban magunkról elpotyogtatott információmorzsákat egy helyre gyűjti, adatbázisba rendezi. Ezzel még többet tud majd rólunk, internetezési szokásainkról, vásárlási preferenciáinkról, érdeklődési körünkről a cég.
A Google természetesen úgy kommunikálja a változást, hogy egyszerűbb és átláthatóbb, és a felhasználóknak is jobb. Mivel többet tudnak rólunk, még több személyre szabott információt tudnak majd tálalni nekünk.
Ugyanakkor sokakban merült fel kétely a változások miatt. Mivel a Google így még jobban megismeri felhasználóit, ez elsősorban azzal jár majd, hogy még jobban tudja majd célozni a rendszerében megjelenített hirdetéseket. Ezért pedig értelemszerűen több pénzt is tud elkérni a hirdetőktől.
A Microsoft reklám egy része, teljes mérethez kattints a képreA sok elégedetlenkedő hang között megszólalt a Microsoft is, és érthető módon nem szolidaritásukról biztosították egyik legnagyobb piaci ellenfelüket. Több vezető újságban jelentettek meg hirdetést, amiben figyelmeztetik az embereket a Google változtatásainak lehetséges veszélyeire, jól kidomborítva a szerintük túlzottan profitéhes magatartást. Egyúttal természetesen szívesen ajánlják a nagyérdemű figyelmébe saját szolgáltatásaikat, amelyek igénybevételekor nem kell ilyesmi miatt aggódni.
A Google sem hagyta annyiban a dolgot, több mérvadó webes felületen jelentettek meg reklámokat, melyek igyekeznek eloszlatni a félelmeket. Egy blogbejegyzésben pedig tételesen, pontról pontra haladva cáfolják a Microsoft állításait.