Jövőre nem lesznek promóciós oldalak a Facebookon
2014. 11. 16.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Senki nem szeret érdektelen reklámokat olvasni, ezért a Facebook komoly lépeseket fog tenni a spam jellegű megosztások csökkentésére.
Ez alatt nem a hagyományos internetes hirdetéseket értjük, hanem a eltünteti a lájkvadász oldalakat, amelyeket csak úgy lehetett megjeleníteni, hogy ha előtte nyomtunk egy tetsziket. Ez szerencsére megtörtént, de most kibővítenék ezt az okos ötletet azoknak az oldalaknak a státuszaira, amelyek a következő kritériumoknak eleget tesznek:
azon hozzászólások, amelyek csak arra buzdítják az embereket, hogy vegyenek meg egy terméket, vagy telepítsenek egy alkalmazást
amelyek összefüggéstelen szövegkörnyezetben akarnak rávenni minket, hogy vegyünk részt valamilyen promóción, vagy nyereményjátékon
és azokat a hirdetéseket, amelyek mindig ugyanazt a szöveget tartalmazzák
A Facebook fejlesztői úgy döntöttek, hogy ezt a lépést is megteszik, ugyanis egy felmérés alapján kiderült, hogy a felhasználók sokkal inkább arra kíváncsiak, hogy az ismerőseik állapota hogyan változott - ami teljesen érthető is -, nem pedig arra, hogy most éppen milyen terméket, vagy alkalmazást akarnak rájuk tukmálni.
Az engadget cikke szerint nem spam jellegű vállalkozásoknak és az egyéni oldalaknak nem kell aggódniuk, ha 2015 januárjától nem lesznek hatással az állandóan frissülő hírfolyamra.