Valamit valamiért, mondhatnánk az Amazon bejelentésére. A cég eddig wi-fis és wi-fi plusz 3G-s változatot forgalmazott rendkívül sikeres Kindle e-olvasójából, de most egy ‘Kindle With Special Offers’ névre keresztelt konstrukcióval bővíti a kínálatot.
A készülék ugyanolyan és ugyanannyit tud, mint a wi-fis változat, de 25 dollárral olcsóbban, 114 dollárért dobják piacra. Azért olcsóbb ennyivel, mert ezen már reklámokkal is találkozik az olvasó. Persze nem kell attól tartani, hogy a könyvek egyes oldalain felugrik egy "Nyerj amerikai zöldkártyát!" banner, hanem az eddigi irodalmi hírességeket ábrázoló kijelzőkímélők helyén szponzorált képek jelennek majd meg.
Ez lehet külsős cég hirdetése, illetve az Amazon különféle ajánlataira, akcióira figyelmeztető kép is. A cég jelezte, hogy ezek a képek is kellően attraktívak lesznek, elvileg nem kell tehát senkinek szemkifolyatós helókitti-reklámok miatt aggódnia. A ketyere már előrendelhető az USA-ban, május hetedikétől szállítják ki.
Az Amazonnál (természetesen) bizakodnak. A Kindle projekt vezetője, Jay Marine szerint még ha pár potenciális vevő nemet is mond az olcsó, de reklámos modellre, a többség bizonyára vonzóbbnak találja majd az árcsökkentést és nem zavarják a hirdetések. Benneteket zavarna?